Mygginvasion

Med solen kom myggen. Jajamen. Alltså det är helt fantastiskt att vi har haft fint väder ända sen helgen. Men med värmen så kom som sagt myggen. Fuktigt i marken, varmt i luften. Paradiset för de små j-vlarna. Jag är helt sönderbiten. Massa mygg på jobbet i helgen, det ligger ju i princip i en skogsglänta ju. Lägenheten har de också invaderat. Får hålla så mörkt som möjligt i lägenheten och så fort Pouya tänder för mycket går jag och släcker. Så som de gör under krig (usch elakt av mig att göra en sån jämförelse men det är ju så man har sett på tv...).

Igår var jag på utejympan nere på kampaängen och där var det mygg kan jag lova. Men det var himla skönt att köra ett jympapass eftersom jag bara gymmat i sommar. Promenader, spinningcykeln och pumpmaskinerna har varit mina grejer hitills. Efter gympapasset fick jag dock mersmak på hopp och studs, så i brist på sådant sprang jag runt sjön idag! Hör och häpna va! Haha. Jag började gå min vanliga powerwalk men helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle springa istället. Och det gick alldeles utmärkt. Så jag sprang resten av varvet sen ner i gymmet i simhallen. Snacka om att jag var nöjd med mig själv sen.

Anyway, resten av dagen ägnade jag åt samma aktivitet som gårdagen - soooola. Legat ute på gräsmattan utanför huset och pressat. Läste klart min Agatha Christie på franska, återgått till
Amos Oz En berättelse om kärlek och mörker. Den har vilat en stund, ganska mastig bok,  jag fick ta ett par andra emellan.

Men nu är klockan alldeles för mycket och det är dags för mig att sussa. Kan inte vara uppe för länge, för om jag sover länge på mornarna somnar jag ju aldrig på kvällen och då blir det så himla jobbigt att gå upp de dagar jag börjar kl 07.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback