Almost christmas

Åh, det är bara en dag till. En till. Sen är det jullov. Om man nu kan kalla det jullov när man har en hemtenta att skriva, men ändå. Bara själva grejen att få vara hemma hos familjen under en längre tid, umgås och bara ta det lugnt, det kallar jag jullov, även om det innebär att jag måste läsa och skriva lite medan jag är där också. Den här tröttheten som har hängt över mig på sistone behöver tas itu med. Det räckte inte med en halv helg.

Vi hade i alla fall opponeringen idag. Det gick helt ok. Vi var nog lite för snälla, men samtidigt kändes det ju lite svårt att komma där och kritisera de som gick året innan oss liksom... Men vi gjorde ändå så gott vi kunde. Satt i skolan till halv tio igår tex. Kämpade på. Bibblan stängde tidigt, så vi satt på "hyllan" som Anna kallade det för, borta där sjuksyrrorna håller till. Medan vi satt där hade hela institutionen för vårdvetenskap personalfest på nedervåningen... De sprang förbi ibland och de tyckte vi skulle gå ner och ta lite mat vi också, men när vi vågade oss ner var det mesta slut. Kaffe och massa godis stoppade vi i alla fall på oss och kände oss lagom busiga. Haha. Vid halv tio gick vi bort till förfesten inför pumptömningen, men när de gick ut gick jag i princip hem och sov. (Inte för att jag kunde somna, men jag skrev faktiskt i princip...)

Anyway, nu är det gjort i alla fall. Bara en lång dag imorgon kvar, 9-16, sen åker vi på fredag morgon kl 06.06. Tidigt, jag vet, men man kan ju inte sponsra sj hur mycket som helst...

Nu lyssnar jag på Mariah Careys gamla julskiva, packar lite och har druckit lite glögg. Det är så det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback