Besök från Uppsala, avskedsfest och julstämning

Tiina kom i fredags. Superkul att träffa henne, hon har ju övergett Växjö och pluggar numera i Uppsala. Fredagskvällen kändes som en vanlig fredagskväll för 2 år sen. Alla var typ samlade, förutom Helena som inte hann komma den här helgen. Det var vi tjejer, Anna, Josse, Tiina, Suzanna, Malin och jag, sen kom Ante, Robban och Robban också. Cajsa var i och för sig inte där, men hon var med igår istället. Och Ellen är ju inte heller kvar i Växjö, det är sant. Men ändå, många av oss var här!

På lördagen deltog jag i Röda Korsets julkampanj, så jag stod utanför Ica Teleborg i två timmar och sålde kramar.

Igår kväll var det alltså dags för avskedsfest för utbytesstudenterna. Vi åkte en knökfull buss ner på stan (alla som skulle dit åkte i princip med samma buss) och Pudas. Där var det massor med folk, julbuffé och glad stämning. Dessutom var det BYO, som det heter i Australien i alla fall, det vill säga bring your own alcohol. Baren var stängd, så de hade arrangerat det lite så. Kändes skumt att komma till en studentpub med systemetpåsen i högsta hugg. Men men, det blev ju bra. Var kvar där till 1-tiden då vi tog bussen hem till campus.

Idag har jag ätit lite vörtbröd och julost till frulle. Ska sätta igång med lite läsning nu, min grupp kommer hit vid halv fyra i eftermiddag så ska vi försöka jobba på lite. Har tagit fram lite julpynt och ska baka mjuk pepparkaka att bjuda på, så lite julstämning är det allt!

Kommentarer
Postat av: Leny

Mysigt att sälja kramar, haha! Fick du kramas mycket? I torsdags åt jag ju julbord med jobbet...rullade hem för var sååå mycket gott att äta! Nu ska jag sussa. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback