E-town

Torsdagskvällen ägnades åt julfirande OCH nyårsfirande. Känn på den! Haha. Nämen, Anna-Lena hade styrt upp lite julfest/fika i korridoren. Så det åts pepparkakor, apelsiner, choklad och det dracks glüvine (eller vad det nu heter haha, tyska versionen av glögg typ). Och klockan 10 tände vi tomtebloss och firade nytt år. Sista kvällen med gänget för terminen. Natasha åker ju hem till Australien och kommer inte tillbaka. Lite sorgligt. Inte för att jag umgåtts jättemycket med henne så, men hon har ju varit med hela tiden även om flera av de andra stått henne närmare, så det känns ju lite konstigt att hon försvinner. Sån himla go tjej. Anyway, det var en trevlig kväll i alla fall.

Varken jag eller Pouya kunde somna förräns vid 1-tiden sen, så det var liiite jobbigt att gå upp vid 5 när klockan ringde dagen därpå. Tågresan hem flöt på iaf som tur var. Mathilda fixade brunch, så det brunchades med Vickan och henne men sen fick vi vila en stund. Umgicks med familjen hela dagen. Var ute och promenerade i fina vintervädret (som iof verkar smälta bort...) och åt bakad potatis till middag. Såg sen Finding Neverland som gick på SVT. Hade inte så höga förväntningar men jag tyckte det var en jättefin film.

Idag sprang vi på stan och letade julklappar, sen kebabpizza från Phoenix. Pouya följde med Vickan iväg till hans kompisar en sväng. Jag har ändå bara suttit och läst.  Läste Mari Jungstedts Den du inte ser och nu säger mamma att hon har en till bok av henne, så jag tänkte fortsätta med en ikväll. Mamma gick förbi och hade tjuvöppnad en Paradisask så lär ju blir lite chokladgottis oxå. Det är sååå skönt att bara vila. Jag skulle kunna läsa skönlitterära böcker varje dag om jag fick välja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback