Sammanfattning av julhelgen

Hmm korta lr långa versionen? Ligger med datorn i sängen och har redan kramp i armarna så får bli korta...

Dan före dan: Mathilda och jag gjorde sista rundan i julklappsjakten. Fixade bl a whiskeyprovningen till pappa. På eftermiddagen bakades det knäck och rischoklad. (Bra knäck i år! Men de smälte ihop när vi hade dem för nära de varma ljusen som värmde glöggen sen...) Tjuvsmakade på julskinkan på smörgås till kvällen.

Julafton: Vaknade vid halv 9 och åt stadig vardagsfrukost (havregrynsgröt, te och apelsin), därefter träning med mamma, julattack på gympoz. Sjukt skönt! Hem, duscha och fixa iordning sig sen glögg och Kalle Anka. Myys. Därefter julmat. Smaskens smaskens. Slappande i vardagsrummet. Julklappsutdelning. Fina klappar. Chokladmumsande och filmtittande.

Juldagen: Sovmorgon. God frukost. Gick 5km-spåret i skogen med mamma. Läste Vickans bok, Snabba Cash av Jens Lapidus. Mkt spännande. Till Strängnäs en sväng på kvällen, träffade tjejerna hemma hos Aggeryd. Ingen utgång för min del. Orkade varken med hetsen efter biljetter eller köandet när jag ändå skulle vara tvungen att köra hem till Eskilstuna på kvällen sen. Men det var rätt lagom, fick umgås lite med folket iaf. Pouya hängde med Victor istället. Han trivs bättre bland hans kompisar än med mina. Well well, de hade trevligt i alla fall, kom hemramlandes imorse vid halv åtta...

Annandagen: Ner på stan med mamma och syrran. Hittade lite smågrejer men inget speciellt. Hem till lunch, sen skjutsade jag Pouya till stationen så han kunde ta tåget tillbaka till Växjö. Promenad med Susanna och Tove på eftermiddagen. Mysigt. Inte träffat Tove på flera år. Slappat här hemma. Läst några fler av Alexander McCall Smiths böcker om Mma Ramotswe och Damernas detektivbyrå som fanns är hemma.

Diverse bilder från julhelgen:



Nu sova. Kanske läsa lite mer i Kalaharis skrivmaskinsskola för män. Imorgon blir det lite mer mellandagsrea med Lollo och Leny, därefter ska jag till Kattis och titta på deras nya lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback