Time flies

Ny vecka igen då. Jobbade helgen igen, så idag har jag haft min lediga dag. Städade lägenheten. Och det behövdes verkligen, var längesen nu. Hann med en sväng på gymmet oxå. Lagade middag till mig och Anna nu på kvällen. Grekisk paj med bladspenat och fetaost, jättegott. Pouya jobbar så det är ensamt här hemma. Anna och jag gick runt sjön i alla fall. Blev ju jättefint väder nu på kvällen. Sommar liksom. Kan behövas efter det himla regnandet som har pågått sista tiden. Känns som om jag bott i mitt regnställ. Cyklar till jobbet i full mundering, samma sak när jag ska hem. Insett att jag dessutom måste införskaffa ett par gummistövlar. Funkar inte att ha regnställ och gympadojjor, ganska värdelöst om man är torr på kroppen men genomblöt om fötterna...

Sommaren går alldeles för fort. Det är redan andra veckan i juli. Om en vecka sticker vi hem till Eskilstuna i några dagar. Ska bli jätteskönt. De har redan börjat måla lite på stugan, men planen är ju att hjälpa till där en massa. Pappa mailade över en bild idag. De är så stolta över vår lilla stuga. Vi har ju aldrig haft någon sommarstuga förut. Hade ju husvagnen när vi var små, men aldrig någon stuga. Ska bli så mysigt när det börjar bli klart där. Men kommer nog inte gå att bo där förrän till nästa sommar kanske. Mycket jobb kvar.
 


Kommentarer
Postat av: Natha

Åh va fint! Mysigt med en egen sommarstuga! Vart ligger den??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback