Why does it always rain on me?

Förra veckan läste jag klart Tätt intill dagarna av Mustafa Can (journalisten). Det var en vacker bok som verkligen berörde. Den handlar om hans mamma, hur de tog hand om henne under hennes sista tid i livet, berättelser om hennes barndom i Kurdistan och om när de lämnade Kurdistan och flyttade till Sverige. Han skrev så fint om sin mor så jag blev ofta tårögd. Rekommenderas! Sen plöjde jag igenom två Läckberg-deckare, Predikanten och Stenhuggaren. Jag gillar ju deckare och hon skriver faktiskt bra.

Sen måste jag bara säga att jag såg The Holiday häromdagen. Damn, jag säger bara Jude Law.... Jag dreglade hela filmen haahaha. Gullig film, kanske lite väl mycket gulligt ibland, men ändå. Det behövs det också.

Annars rullar det på som vanligt med jobb och sånt. Regnet verkar aldrig ge upp, men är inte ett dugg förvånad. Växjö är Växjö. Var ledig igår. Begav mig till Samarkand på jakt efter gummistövlar. Fått tips om att Skopunkten brukar ha. Men de var slut! Galet. Inte så konstigt som det har regnat iof. På Ica Maxi kostade de 400 spänn och det hade jag ingen lust att lägga ut för det va dubbla priset mot Skopunkten. Handlade på mig lite grejer på ÖB, så jag inte hade cyklat ända dit bort förgäves. För mitt andra ärende lyckades jag inte heller med, vill ha en sladd mellan datorn och tv:n så jag tänkte använda mitt presentkort på OnOff. (Jag veeeet jag sagt att de ska bojkottas för det krånglade me min dator, men just pga det har jag ju ett OnOff-kort, och därför fick jag ett presentkort på 75 spänn och det får ju inte gå till spillo!) De hade dock ingen sladd, det verkade väldigt komplicerat det hela och dyrt om man skulle beställa. Pouya skulle leta lite på internet istället. Jag fick användning för presentkortet i alla fall för jag köpte lite dvd-skivor, går ju alltid åt. Hade tydligen lite intjänade poäng på kortet oxå så jag behövde bara ge en hundring för skivorna istället för 199. Gött gött.

Myste hemma i regnet igår kväll med massa avsnitt av Veronica Mars och sen Morden i Midsomer såklart.

Kommentarer
Postat av: J

Passerade som tåget när man reser ngnstans?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback