Flashbacks

Jag glömde ju skriva om när jag träffade Jess i lördags. Så himla kul det var att träffa henne igen. Hon och hennes kompis Michelle ska resa runt nu i 10 hela månader. I Europa ska de vara fram till slutet av oktober, sen bär det av till Canada där de ska säsonga lite, sen resa genom Sydamerika. Jag är inte alls avundsjuk....

Anyway, vi möttes upp i Sthlm. Promenerade genom gamla stan och satte oss på Chokladkoppen och fikade lite. (Tror cafét heter så, men inte hundra på det.) Ganska kul, för där fikade vi förra gången vi sågs i Sthlm, under Jess utbytesår i Sverige. Bilden nedan är från den gången. Hade några jättemysiga timmar i Sthlm tillsammans innan de begav sig tillbaka till tjejen de bor hos och jag tog tåget tillbaka till E-tuna.
 


Efter att vi träffades har jag tänkt jättemycket på min tid i Australien. Massa flashbacks. Jag hade det verkligen så himla bra där. Allt var så... fritt. För första gången i mitt liv stod jag på helt egna ben på andra sidan jordklotet. För jag flyttade ju direkt hemifrån till exet i Sthlm. Hade aldrig varit helt ensam. Så ni kan tro att jag njöt av att vara fri. Ville jag gå upp tidigt och promenera på stranden/simma i poolen gjorde jag det. Ville jag festa hela nätterna gjorde jag det. Ville jag simma i en pool mitt i natten så klättrade jag och mina vänner över staketet och simmade i poolen. Ville jag bada i havet mitt i natten gjorde jag det. Ville jag sitta och vänta på stranden och kolla på soluppgången gjorde jag det också. Jag kände hur mycket folk som helst, australiensare, svenskar och massa andra nationaliteter. Alltid hände det nåt. Men ville jag sitte inne och titta på Home & Away och äta maltesers så gjorde jag det istället. Jag var ju helt fri att göra vad jag ville. Skolan var inte mycket att snacka om. Läste ju förstaårskurser och de var väl i klass med gymnasienivå. Resan till Whitsundays och barriärrevet, bland de vackraste ställena jag varit på. Sydney. Ojojoj va mycket jag gjorde. Inte undrar på att man längtar tillbaka ibland...


Ovan är alltså ett litet smakprov på alla de bilder jag har kvar från resan. Helt galet att det i mitten av juli är fyra år sedan jag åkte dit. Ibland känns det som igår. Men samtidigt är det så mycket som har hänt så det känns som ett annat liv på något vis. Fast jag kommer aldrig glömma Australien, det är en sak som är säkert.

Kommentarer
Postat av: Leny

Shit, är det fyra år sen?? Helt galet vad tiden går fort...vi börjar bli gamla:) hehe

Postat av: Pethra

Va härligt det låter. :) Det är ju minnena som är livet egentligen, fantastiskt att ha så mycket fina såna att ta till ibland..

2007-07-01 @ 00:28:17
URL: http://pethra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback