The sun is shining...

Det är ju helt fantastiskt vad solen skiner. Mindre fantastiskt är det väl att jag sitter innanför bibliotekets persienner och tittar ut på solen istället för att befinna mig därute... Tänkte unna mig själv att antingen promenera eller slappa i solen senare idag. Lutar väl mer åt det senare antar jag...

Hade världens uppsatsångest i torsdags. Tänk vad lätt saker och ting får en att bli så nere. Suttit och kämpat med teorier nu i en vecka, men det kändes som att jag inte kom någonstans. Fattade knappt vad jag själv skrev om. Sjukt komplicerat allting. Hopplöst helt enkelt. Till råga på allt slängde franskaläraren ut en ordentlig uppgift som ska skrivas under nästa vecka eftersom vi inte har några föreläsningar, så jag kände en viss stress ja... Avreagerade mig lite på boxträningen på kvällen som tur var.

Men det vände igen igår. Efter handledningen kändes det inte helt fel ändå. Det var inte helt kasst det jag skrivit, behöver bara ändra lite. Lite tips på upplägg, litteratur och att man faktiskt får göra si och så, trots det inte står i kriterierna, och vips var klumpen i magen borta. Så idag är jag faktiskt lite motiverad till att skriva igen. (Visserligen skriver jag blogg istället för att koncentrera mig på uppsatsen... men ändå!)

Vi gjorde hemmagjord falafel igår. Det var lite roligt haha! Sen krånglade det dock med filmtittandet så det blev ingen The Good Sheperd som jag ville. Synd. Blev sova tidigt istället, så himla skönt att vakna tidigt imorse men ändå ha fått sova ut.

Ikväll blir det inflyttningsfest. Svårt att dra ihop folk när det inte finns så mkt folk att dra ihop längre, men ett litet gäng har jag nog lyckats med. Sangria ska det bli. Mums! Men innan slappande i solen och sangrian ikväll ska jag sitta drygt två timmar till i biblioteket enligt min överenskommelse med mig själv. Banne mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback