Box, skrivare och städproblem

Leny och jag körde sista boxpasset för terminen. Team teach var det, kombinerat box & fight combine. Helt slut var man efteråt!

Jag borde göra något med min uppsats. Men det har tagit stopp i min hjärna. Går liksom inte att ändra mer. Man kan ju inte lägga till några stora grejer så här nära inpå, inte heller ta bort massa grejer för då faller väl hela resonemanget. Så det får nog bli som det blir. Har printat den och ska sitta och lusläsa den imorgon på dan, jag är för trött nu.

Sjukt störande med skrivarna idag. Antingen var det paper jam, slut på färg eller så fanns det ingen skrivare alls i datasalen. Bara en sladd och en tom plats på bordet där skrivaren brukar stå. Fast idag tog jag tag i det, gick inte bara muttrande därifrån och beklagade mig. Med bestämda steg begav jag mig till receptionen och ville ha tag på den som är ansvarig för skrivarna. För så här får det banne mig inte vara typ näst sista veckan på terminen när hundrasjuttioelva personer ska lämna in uppsatser och sånt. Snälla tanten där i receptionen ringde till och med upp ansvarige och fick denne att fixa det. Så när jag kom tillbaka lite senare var det åtgärdat och jag kunde skriva ut uppsatsen. Annars hade de säkert stått därutan färg till imorgon eller nåt. Well done Emelie.

Houston, we have a problem. Det enda jag begär är att ha någorlunda rent och städat runt omkring mig, det behöver inte vara kliniskt rent, hur svårt kan det vara? Inga kaffekoppar med mögligt kaffe, askoppar med snus i, tobak över halva bordet, eller gamla ölburkar som luktar tack. Och gärna inte strumpor över hela sovrummet, jackor i fåtöljen, våt handduk i sängen, disk som står i en vecka och börjar lukta eller post i en hög innanför dörren som ingen bryr sig om. Tydligen är det för mycket begärt...

Nähä, ska man kanske kolla vad den där
nya serien i kanal 5 är för något, Friday Night Lights? Tror jag gör ett försök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback