Ett himla flängande

Lämnade Växjö 06.06 imorse. Framme i Eskilstuna 09.45. Rask promenad hem (för det tar lika lång tid att vänta på bussen som att gå hem) för att dumpa grejerna. Tog en smaskig smörgås av dagsfärskt bröd (typ rågsiktskaka fast med dinkel - de är så bortskämda här hemma eftersom Vickan jobbar på Skogaholm) sen promenerade jag tillbaka till stationen igen. Tog tåget 11.04 till Sthlm. Promenad till riksdagsbiblioteket. Fick tag på min finska regeringsproposition (fast en var borttappad meddelade smarthuvudena igår, så jag kanske måste åka upp till KB på fredag *suck*). Satt där och läste ett tag, kopierade. Promenad i gamla stan. Fick lite tycker-om-stockholm-litegrann-iallafall-känslor i det fina vårvädret. Tog en korv. Sen mötte jag upp pappa borta vid NCC:s tillhåll vid centralbron när han jobbat klart för dagen och fick skjuts tillbaka till Eskilstuna. Tog dock hundrasjuttioelva år eftersom alla andra också hade slutat tidigare dan innan kristi himmelfärd... Käkade lite tacos, delade ut öl och godis efter min strasbourgresa. Provgick fina skorna jag fick av Vickan från US. Skjutsade Mathilda till dansen. Och nu sitter jag här. Heeeelt slut.

Ska chilla en stund nu, innan jag ska tillbaka och hämta Mathilda igen lite senare. De kör dubbelpass idag, så jag tänkte kolla lite i slutet oxå. Så roligt att titta på när de dansar Ragga. Sen blir det march i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback