Albanska flaggans dag

Ägnade förmiddagen åt lite läsning på bibblan efter att ha hämtat min cykel. Till lunch blev det medhavd matlåda i Annas sällskap.

Eftersom det är albanska flaggans dag idag så ordnades det ett seminarium dagen till ära av albansk-svenska föreningen (tror den heter så), där två av mina klasskompisar var arrangörer. Verkade intressant så jag pallrade mig dit. Kan ju säga att det inte var många blonda huvuden i den salen när man kom in hahaha. Nä, men det var många av Växjös kosovoalbaner som var där, studenter, gymnasieelever och lite vuxna. Dessutom var det ett gäng gubbar från ett universitet i Kosovo som Växjö universitet samarbetar med. Tjejerna från min klass var så finklädda så, i svart och rött,
flaggans färger.

Första föreläsaren var om det albanska folkets historia och sånt. Intressant, men han fick för sig att prata både på svenska och albanska för att universitetsgubbarna skulle förstå också, så det tog ganska lång tid. Det bara råkade bli så att jag varvade med att läsa en artikel till kursen vi läser nu medan han pratade albanska. Liiite pinsamt när Öppna kanalen zoomade in mig när de gick förbi... Well well, så kan det vara. Jag offrade ju ändå hela min eftermiddag för att vara där, då måste man vara effektiv.

I pausen bjöd de på supergoda albanska piroger och en smaskig tårta. Därefter pratade Daniel Selander om Kosovos självständighet, som han ansåg är nödvändigt för Kosovos framtida utveckling. Han snackade i alla fall på engelska så att alla förstod så det var ju bra. Blev en intressant diskussion efteråt med en del frågor och intressanta svar.

Jag var inte hemma förrän halv sex. Sjukt trött och kände inte alls för att gå på muskelpasset jag hade tänkt. Lite stressad inför min presentation imorgon också. Kände ändå att jag behövde lite frisk luft, så jag tog en rask promenad bort till netto. Där handlade jag dock lite godis, så där rök den promenaden... Jag kunde inte låta bli. *suck* Har suttit här hemma och förberett mig lite inför imorgon. Får se hur det går. Nu ska här i alla fall sovas innan jag somnar och ramlar av stolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback