Besök från UAE

Ja du Pethra, det är väl dags för en uppdatering ;o)

Vi hade ju gäster här söndag-onsdag, så det har inte varit läge att sitta vid datorn. För det första för att det är otrevlig och asocialt, och för det andra för att min dator ju står i sovrummet och det hade vi lånat ut...

Men men, nu är det fredag igen. En hel vecka har gått. Jag har haft det ganska fullt upp, så jag överlät åt Pouya att ansvara för gästerna, det är ju faktiskt hans syster. Knappast så att han fixar och grejer när min syster är på besök.... I alla fall, de roade sig väl bra ändå här. Eftersom Ahmed aldrig sett snö i hela sitt liv var det ju perfekt att det snöade så här tidigt i år. Han var exalterad, men samtidigt så frös de ju hela tiden haha. Anyway, det var faktiskt kul att ha dem här. Jag oroade mig mycket innan, men det mesta löste sig till det bästa. Fast var ju ganska skönt att sova i sin egen säng igen i onsdags kväll efter några nätter på vardagsrumsgolvet.

Igår var det fullt upp så hann ju inte uppdatera nån blogg då heller. Möte om fältkursen till Mocambique vid 9, föreläsning 10-13, och sen skulle jag ju jobba från 13.30 så jag cyklade direkt från skolan. Typiskt nog var det ingen där när jag kom, och jag har ingen nyckel, så fick vänta ute i kylan i en halvtimma... Äsch, kvällen gick fort ändå, så rätt var det var så var jag hemma igen vid 22-tiden. Bänkade mig direkt framför tv:n för att titta på mitt inspelade avsnitt av Örnen. Det är verkigen FÖR bra. Så himla synd det bara är två avsnitt kvar.

Tog sovmorgon imorse. P sover fortfarande. Inte fått någon DN på två dagar, så jag fick sitta framför datorn i sovrummet när jag skulle käka frukost för jag känner mig så off från omvärlden om jag inte får läsa tidningen på morgonen. Men han sussar vidare ändå, trots jag sitter här.

Nähä, jag ska ta tag i mig själv och sätta igång med dagens läsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback