Fint besök

Ja, så var det fredag igen. Känns som man inte hunnit någonting, som vanligt. Förmiddagen idag går bort, ska ner på stan om ett tag och klippa mig, så då försvinner massa tid där. Blir ju så hattigt när man ska iväg så, för blir ju ingen sammanhängande tid att läsa på. Jag tänkte passa på att göra lite praktiska saker, som att handla på vägen hem, så slösar man inte bort massa tid i alla fall. Har föreläsning sen på eftermiddagen.

Igår var Leny på besök i Växjö. Hon kom ut till campus och lunchade med mig och Anna, sen skulle hon delta i en stipendieutdelning (en till!) inne i stan. Den här gången var det dock inte säkert att hon skulle få nåt, för det stod mellan henne och två till. Men sen ringde hon senare på kvällen och sa "Jag vann!", så sen kom hon hem till mig med en 2m lång check, blommor och stipendium. Superkul. Vi satt och babblade över en kopp te och lite mango (och några pepparkakor). Känns så skumt att hon inte bor här längre. Ända sen vi flyttade till Göteborg samtidigt och därefter till Växjö samtidigt så har hon ju alltid funnits där. Även om vi gått olika utbildningar och haft olika umgängeskretsar så har man ändå haft henne där på något vis. Well well, time's changing.

Skickade in den skriftliga delen till min bokpresentation idag, så nu har man det avklarat. Ska ägna helgen åt att läsa all kurslitteratur jag ligger efter med... Fast det är ju en jätteintressant kurs, så det känns inte alltför motigt. Det enda problemet är att det tar sån himla tid.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Va du är duktig som pluggar och ligger i. :) Hoppas du hinner njuta lite av helgen också mitt i allt läsande! Kramkram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback