Fråga Olle

Idag var det Kärlekskväll på universitetet. Eller kväll och kväll, men de har gått ifrån att ha Kärleksdagar till att ha en Kärlekskväll, fast det blev ju snarare en eftermiddag/kväll. Nathalie och jag gick en tipspromenad, kollade in borden i gallerian, allt ifrån RFSL och Campushälsan till Gaystudenterna. Men höjdpunkten var ju såklart Olle Waller, ja han i Fråga Olle på femman! Han hade en föreläsning på nästan två timmar. Riktigt rolig var han, men fick mycket vettigt sagt under tiden! Sen anordnade de en visning av filmen Shortbus. Det var en väldigt bra historia, fast väldigt "explicita sexscener" som det stod i informationsfoldern. Även om man var förberedd var det ju väldigt... annorlunda att se såna scener i en vanlig film liksom. Men som sagt, historien var väldigt bra, med många budskap.

Hade tänkt gå på resten av aktiviteterna, men det var ingen annan jag kände som skulle gå så jag lade ner det där och gick hem istället. Fick ju min gratislunch på dagen i alla fall, när jag joinade Leny på stipendieutdelningen, där hon skulle ta emot ett stipendium för sin kandidatuppsats. Jag var i och för sig bara där under lunchen hahaha. Anyway, diskberget var ju enormt innan jag gick hemifrån och det var tvätt överallt så jag tänkte det var lika bra att ta tag i det. Men hör och häpna, P hade diskat! Inte allt (man kan ju inte göra något färdigt heller, döööh) men nästan i alla fall. Jag var trots det på lite smådåligt humör. Och lite ledsen också. Det enda vi gör är att gå om varandra. Vi har så olika dygns- och dagsrytm, raka motsatser där. Så det blir ju inte mycket tid tillsammans över för oss två...

Nog om detta. Hade sista seminariet för den här kursen idag, så nu är det ledigt fram till på tisdag! Fast måste ju skriva ihop något om bokmässan också, eftersom vi måste göra ett reflektions-pm om något sådant inom den här kursen. Sen ringde de från bemanningen, så det blir jobb hela söndagen. Det kan verkligen behövas, har ju knappt jobbat någonting hitills i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback