Mycket läsning blir det

Jaha, för att spinna vidare på den här Afrikatråden så hade vi en gästföreläsare från Tanzania på besök idag. Lite lurigt att förstå till en början när man inte hade någon bakgrundsinfo, men sen började man fatta vad det handlade om. När frågestunden kom blev det extra intressant må jag säga. Nu vill jag åka till Tanzania också...

Anyway, jag kämpar på med min bok. Woman's Role in Economic Development av Ester Boserup. Ska ha en presentation om den nästa vecka. Tar ganska mycket tid att sätta sig in i en sån bok, ingen skönlitteratur här inte. Jag har försökt sammanfatta vad den handlar om nu, och det har tagit sjuuukt lång tid. Imorgon tänkte jag skriva ihop den skriftliga presentationen som måste skickas in nu i veckan. Sen kan jag ju komplettera med mer grejer sen inför den muntliga presentationen. Får se om min tidsplan håller. Massor att läsa till den här kursen nu. Imorn är det ytterligare en gästföreläsning, ska snacka om extern intervention, med Jugoslavien som exempel. Ska bli riktigt intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback