Flashbacks to 2004

Vilken helg! Carlos och Helena stod och väntade utanför min port när jag kom hem från skolan i fredags (vi hade haft presentationer av våra arbeten mellan 10-16). Så himla kul att träffa Carlos! Tänk var fort tiden går, det var två år sedan jag hälsade på honom i Mexico...  Men nu var han här i alla fall. Hade varit me Helena i Göteborg och på turné i Sverige, så nu var det dags för Växjö.

Käkade lite middag tillsammans innan vi gjorde oss i ordning. Hade bjudit in till förfest hos mig, så det var tjejgänget och mexikanen =) Riktigt kul förfest och därefter drog vi skapligt tidigt till "estallarna" som mexikaner/spanjorer säger för att slippa kön. Var en toppenkväll. Snacka om flashbacks till första terminen i Växjö. Fattades bara Danne för att allt skulle va som förut. Som Helena sa, det är som en tidskapsel. Ingenting har förändrats. Tiden står stilla på campus. Så sant så sant. Körde korv m. mos och räksallad på statoil sen innan vi gick hem. Smaskens.



På lördagsmorgonen sov vi alla ut ordentligt. Var evigheters evigheters sen jag sov till kl 11.30! Käkade frulle i lugn och ro, sen promenerade vi in till stan i det fina höstvädret. Carlos ville fotografera systembolaget (för han glömde göra det när han pluggade här) och gå in i kyrkan. Hann med båda grejerna, plus en fika på askelyckan innan vi promenerade hem igen.



Var meningen vi skulle till Danne & hans pokerfolk inne i stan på förfest och sen till Grace... men vi var väldigt bakis. Vi lyckades dock fixa till oss lite så vi kunde dra in på förfesten i alla fall, men vi pallade inte gå ut igår igen... Danne blev nog lite besviken, men får hoppas det blir fler gånger snart. Sist jag var ute med det gänget förra terminen nån gång var det verkligen en höjdarkväll. I alla fall, vi tog bussen tillbaka till campus, handlade lite korv och godis på statoil och gick hem och chillade lite istället.



Imorse åkte Helena först, och sen Carlos vid 12-tiden. Sen blev det tomt....

Jag stack direkt iväg till Samarkand för att shoppa skor. Skjutit upp det så länge, men nu var jag äntligen ledig så var tvungen att passa på. Trots att vi diskuterat det här med konsumtionshysterin och att vi förbrukar så mycket i onödan etc etc hela helgen så blev det ju såklart så att jag gick på Skopunktens trick med ta 3 betala för 2, så jag kom hem med tre par skor....

Nu har jag storstädat hela lägenheten. Det har ju inte hänt på ett tag. Golvet har jag inte torkat sen vi flyttade in... Så det var nog dags. Nu har jag ätit lite överblivna ostbågar, men ska sätta mig ner och titta lite på tv/läsa bok. Ska upp tidigt imorn. Har hål i min tand, så jag fick tid hos tandläkaren kl 7.30 =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback