E-town

Det är något med det här stället som får mig att varva ner. Det är alltid så. Så fort jag kommer hem växlar jag ner till en lägre växel och bara lunkar på. Igår läste jag typ en halv artikel ute i höstsolen i trädgården. Sjuuukt härligt väder. Fast jag sov typ hälften av tiden, va så skönt. Kunde inte hålla mig från nya Liza Marklund, så plöjde den under kvällen. Går rätt fort att läsa hennes böcker. Lite skumt slut så jag är nog lite besviken. Hann med nåt varv på Tuna Park oxå me mamma o syrran innan vi skyndade oss hem till Örnen.
  

Sen är det det här med sovandet. Jag sover så bra här. Har ockuperat Vickans rum när han inte är här, och hans säng är gudomlig. Jag förstår att han sover hela dagarna! Duntäcke och grejer. Kom därför inte upp så tidigt som jag hade tänkt imorse, men men det var ingen fara. Käkade frulle i lugn och ro, babblade lite me pappa som kom hem inatt efter att ha jobbat sent. Promenerade sen ner till stationen för att möta upp Lollo <3 Vi promerade lite längs med ån, i stadsparken och på gamla Köpmangatan. Det var helt ok väder, solen sken. Men när vi kom tillbaka till gågatan så kom regnet. Kikade lite i affärerna, lunchade och bara babblade i ett par timmar. Myspys!
 

På eftermiddagen fick jag iaf läst ett par artiklar och ett halvt kapitel i boken. Nu på kvällen tittade vi på Babel allihop. Mathilda höll sig hemma och allt ;o) Filmen var verkligen fängslande med bra skådelspelare. Läs här eller här . Alejandro González Iñárritu är grymt bra, jag gillade 21 grams skarpt. Har Amores Perros inspelade hemma inspelad men har bara inte tagit mig för att sett den. Får ta tag i det.


Måste sussa nu. Imorn är det tänkt att vi ska åka till Barkaby Outlet, kanske hinner med ett besök på IKEA Barkaby också, vi får se. Sen på kvällen ska jag hem till Sara här i Eskilstuna och titta på deras nya hus! Hon fyller dessutom år på söndag så blir väl lite födelsedagsfika och så.

Sussa var det ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback