Luftslottet som sprängdes

Sitter på mitt vanliga ställe i skolan och försöker få nåt gjort. Lite ångest över den här platsen för jag satt så mycket här när jag skrev c-uppsatsen. Men det är ändå en bra plats för man får vara ifred. Det enda som distraherar en är ju Internet...

Måste ju se till att ha gjort det jag ska till på måndag när jag ska träffa gruppen igen. Men jag är verkligen inte motiverad. Börjar bli trött på det här med att plugga nu... One more year to go...

P och jag var på stan och åt sushi igår. Smaskens. Använde kuponger jag fick av Leny, ät-två-betala-för-en, både på sushistället och på fiket sen, så blev en billig eftermiddag. Dock var älsklingen lite tråkig, för han ville hem så fort, tyckte jag gick in i varenda affär (trots att jag verkligen ansträngde mig för att inte gå in i alla!) och ville minsann inte handla på willys på vägen hem. Så han fick ta bussen hem själv, jag hade inge bråttom hem till att sitta och ruttna i lägenheten. Promenerade hem i solskenet och handlade lite på willys på vägen. Väl hemma lyckades jag äntligen få upp gardinerna, så nu ser det faktiskt lite mer bebott och mysigt ut hemma hos oss.

Eftersom det skulle bli utgång ikväll, blev det en lugn hemmakväll för min del. Äntligen fick jag börja läsa i Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson som jag hade med mig från Eskilstuna! Läste i flera timmar, men sen var det dags att sova. Egentligen vill jag bara sitta hemma under en filt och sträckläsa hela boken, men det går ju inte...
image66

---------------------------------------------------------------------------------

Knappt en halvtimma efter att jag skrev bloggen ovan ger jag upp. Min hjärna funkar inte längre... Nu ska jag hem och vila lite innan det är dags att göra sig iordning för kvällen. Får blir en lugn kväll så man orkar skriva imorn istället...

Kommentarer
Postat av: Natha

Hur går det med boken? är den bra tycker du? Jag ÄLSKADE den:) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback