Somalia

Min grupp ska skriva om Somalia i denna delkurs. Tror det kan bli riktigt spännande, men usch va mkt att göra. Direkt på en gång liksom. Massa grejer ska va klart redan på måndag. Där rök den helgen... Nämen jag ska ju till Ikea imorn mellan 9-15 så då försvinner ju hela den dan liksom. Blir ju till att sitta en hel del på lördagen, för sen på kvällen är det ju välkomstmiddan för utbytesstudenterna o allt. Har träffat mitt fadderbarn (eller buddy som det faktiskt heter) och hon e jättegullig. En fransyska från Lyon. Hon var med och tränade idag och vi gick runt sjön igår så nu har jag kört slut på henne hehe.

Idag var det
Örnen på tv. Damn! I like! De körde en repris av sista avsnittet de visade innan, nu har de väl 10 kvar att visa eller nåt. Ska bli sjukt spännande iaf. Danskar vet verkligen hur man gör tv-serier. De pratar ju isländska ibland, shit vilket fint språk! Låter som alviskan i sagan om ringen.

Språk ja. Jag måste prata mer franska så jag inte glömmer bort det helt. Läser en liten Agatha Christie på franska just nu, det är åtminstone nåt. Sen när vi var i Dubai så köpte jag en annan rolig grej, en skiva med nybörjarpersiska! Från svenska alltså! Så det ska jag också försöka mig på. Än så länge kan jag ju bara säga småsaker som "hej hur mår du", "jag älskar dig" och "jag har varit i malmö". Men nu blir det andra bullar! Om jag nu får tid till det, verkar ju bli rätt mycket plugg som sagt...

Nähä, hopp i säng nu. Bussen till Ikea går kl 9 imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback