Tillbaka i regniga Växjö

Det var såå mysigt att hälsa på Sara i lördags. Eftersom hon numera bor i Hällby lånade jag bilen och körde dit, hämtade upp Susie på vägen. Sara och hennes pojkvän har köpt ett jättegulligt hus, som de har renoverat så fint inuti, väldigt imponerande! Vi fikade lite och satt och snackade ett par timmar där på lördagskvällen. Det var välbehövligt för det var ju jättelängesen vi sågs alla tre.

På dagen hade jag som sagt var varit i Barkaby med familjen. Hittade inga särskilda fynd på outleten, men köpte regnställ på Stadium, med mammas rabattkupong blev det ju inte så fasligt dyrt. Jag har insett att eftersom jag bor i den här staden så är det väl värt pengarna att investera i ett bra regnställ... Blev ett gäng korvar på IKEA, och sen shoppade jag upp det jag hade kvar på presentkortet. Så mycket IKEA det har blivit på sistone hehe!

På söndagen tog jag 10-tåget tillbaka till Växjö. Av nån anledning var jag väldigt motiverade till att läsa boken om Mocambique, så jag läste klart nästan hela på tåget! Sen när jag kom hem blev det fixa av. Lampor skulle hängas upp i taket, och den där satans skruven på sängen skulle bort så jag kunde skruva dit de nya benen. Damn, det tog 45 min för mig att såga av skruven som fastnat i bulten! Pappa hade ju fixat en lite såg som man kan såga i järn med, och där satt jag och sågade och sågade... Till slut gick den av, och jag kunde snabbt skruva på benen och vips så hade vi äntligen en säng som inte ligger på golvet! Började fixa lite med gardinerna oxå, men P kom hem från jobbet så fick ju umgås lite me honom oxå.

Igår var jag på röda korset för första gången den här terminen. Mysigt att va tillbaka, även om det inte var så mycket barn den här gången. Kollade på film med P sen på kvällen När mörkret faller, shit va hemsk den va! Han blev arg på mig för att jag ville titta på en sån film... men satt ändå kvar, vilket han inte brukar göra i vanliga fall. Han tröttnar alltid och går och sätter sig vid datorn istället.

Nu är det snart föreläsning som gäller!

Kommentarer
Postat av: Natha

hahah pouya alltså. Vad var det för film??

Postat av: Mathilda

Åh så du såg den äntligen! Den är hemsk men ändå jävligt bra! Tur att itne Pouya gick ifrån den här gången då hehe ;) Antar att det det blivit riktigt fint hemma hos er nu, ska bli kul o se sen =)

2007-09-18 @ 18:10:06
URL: http://bulleens.blogg.se
Postat av: Mathilda

Ja tror det är en typisk sån där tv-serie som vi gillar och fastnar för hehe ;) Nee vad kul! Då är det hon som är själva Gossip Girl då. Själva berättarrösten typ, hon passar som det ju! :D

2007-09-20 @ 15:08:06
URL: http://bulleens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback