Helgen

Familjen kom och det var så skönt att ha dem här. Blev god mat och film på fredagskvällen. Promenad in till stan med lite shopping, inhandling av semlor och färska räkor på torget och promenad hem igen. Hör och häpna, solen sken hela dagen! Åkte till City Gross och storhandlade, så nu är det fullt i kyl, frys och skafferi. Lagade gottismat på kvällen. Flera olika sorters kött, en stor sallad, grekiskt lantbröd, ostar, och färska räkor (skulle ha ätit dem som förrätt, men eftersom bara jag och pappsen käkar räkor tog vi dem efteråt för att inte de andra två skulle behöva vänta på oss). Godis och deckare på det, så var den dagen slut. Liten promenad på campus imorse innan de åkte hem. Blev så himla tomt sen.

Ägnade rätt mycket tid åt översättningen jag håller på med idag. Tränade lite på kvällen. Kikade på The Aviator och glodde lite på tv, Close to Home är rätt bra. Brukar titta på det ibland, de flesta serier som Bruckheimer producerar brukar ju åtminstone vara sevärda.

Ändå är det för mycket tankar hela tiden. Jag har fattat mitt beslut. Men det är inte lätt att vara stark. Det gör så fruktansvärt ont. Ont ont ont. Jag vet inte vad som hjälper mot det. Jag orkar inte vara jättesocial heller, för det blir bara falska skratt liksom, fast tankarna egentligen är någon annanstans. Och när jag sitter själv tänker jag alldeles för mycket. Men jag vet inte, jag gör nog hellre det just nu ändå. Så pratar jag med folk när jag orkar ibland. Söta Nathalie skrev om mig i sin
blogg. Hon fick stå ut med att jag hävde ur mig allt i fredags morse runt hela sjön. Promenader är ganska bra samtalsterapi måste jag säga.

Ska försöka sova lite nu. Ny vecka imorn. En vecka närmare Moçambique.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback