Gäsp

Suttit i skolan sen 12-tiden. Tvättade och grejade på förmiddagen. Nu försöker jag skriva på min hemtenta. Det går så himla segt. Håller dessutom på med den tråkiga frågan. Eller tråkig och tråkig, den har blivit tråkig för att boken är så rörig. Men alltså det är ju interessant. Handlar om att människors möjligheter att påverka sina liv minskar i och med att de stora kommunikationsindustrierna ägs av allt färre och större företag. Människor har ju framför allt tv som huvudsaklig källa för information om saker och ting. Så när tv-kanalerna ägs av stora företag baserade i de kapitalistiska länderna är det ju deras intressen som speglas och påverkar vårt sätt att tänka. Och om informationen är begränsad på det viset, begränsas ju våra möjligheter att fatta fria, oberoende och autonoma beslut. (Peter Wilkin - The Political Economy of Global Communication) Well well, jag måste ju få till nåt snitsigt och reflekterande också...

Vi ska nog åka in till stan ikväll. Kanske gå på bio. Men verkar inte gå så bra filmer i Växjö nu. Är det någon som är förvånad? Trött på småstäders bioutbud. Tyckte alltid att Eskilstuna var värst på den fronten, men nu börjar det se ut som att Växjö och Tuna är på samma nivå där. Pouya har tjatat om thaimat, så blir nog Kho Thai. Alltså, det är ju gott, men inte överdrivet. Bra lunchställe, eftersom det är ont om billig, mättande och god mat på stan. Men gå dit så här på kvällen vet jag inte om jag skulle göra bara sådär. Köpte pizza igår kväll, så jag är egentligen mindre sugen på att köpa mat ute idag, men men, han har tjatat så blir nog så ändå. Kan väl vara trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback