Nyårsfirandet

Nyårsfirandet var superskoj. Verkligen perfekt på alla plan. Alla hade sina grejer som de skulle bidra med till middagen, så Anna S, Kina och jag hade fixat sallad. Vi var hos Marcus och Cilla i Uppsala. Ett 20-tal personer var där. Vi drack god välkomstdrink och tilltugg, käkade trerättersmiddag, skålade och sjöng snapsvisor. Eftersom det var gäster både från Danmark och Finland blev det extra roligt när "1 2 75 6 7 75 6 7..." skulle sjungas på både danska och finska. Danska gick ok, men finska var rätt omöjligt eftersom 75 heter  typ seitsimän kymenta viisi eller nåt sånt så man hann alltså inte riktigt med.



Vid 12-slaget gick vi ned till en å och skålade in det nya året, sedan fortsatte festligheterna i lägenheten. Några få drog ut en sväng, men många stannade. Blev till och med nattamat i form av spagetti och falukorv. Sov hos Aggeryd. Stuart och jag bäddade ner oss i våra sovsäckar på några filtar på hennes golv, men man var ju så trött så det gick bra ändå.



Mådde inge vidare när jag vaknade på nyårsdagen. Vi låg och drog oss lite, men när vi fått lite junk food i oss mådde vi bättre och slöt upp med resten av gänget för lite bakishäng hos Marcus. Skrattade lite åt Jönssonligan och Polisskolan. Inte förrän vid 18-tiden orkade vi börja köra hemåt igen. Som tur är har jag världens bästa pappa som helt frivilligt kom och hämtade mig i Strängnäs sen så att jag slapp vänta på tåget.



Men i alla fall, det var ett riktigt bra nyår. Längesen jag umgicks med gamla gänget helt samlade. Förra nyår firades ju i Lund, så jag tror faktiskt inte jag har träffat alla så här samlat sen förra sommaren eller nåt. Galet. Insåg hur mycket man saknat dem. Allt är ju precis som vanligt när man väl ses. Så jag får skärpa mig nu och försöka vara bättre på att hålla kontakten med folk.

Idag var en mindre rolig dag. Jag har försökt att läsa och ska börja skriva på hemtentan. Går mindre bra. Suck. Svårt med koncentrationen när man är hemma. Börjar ångra att jag bokade biljetten först på söndag... Ska dra iväg till Friskis & Svettis nu för lite träning, så kanske jag blir lite piggare. De kör gratis hela veckan ut så man får passa på.

Kommentarer
Postat av: Natha

åh låter som en rolig nyårsafton!!:) Fina bilder!

2008-01-02 @ 17:44:19
Postat av: Leny

haha, såg ni oxå på polisskolan? bra bakis film:) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback