Störande objekt

Finns många konstiga människor på campus. Sitter i skolan och skriver på hemtentan nu. På övervåningen för sjuksyrrornas institution bland annat. Lite längre bort sitter det nåt konstigt gäng, de satt här igår också. Jag ser dem inte men de HÖRS. Suck. Nu sjunger och gapar de konstiga grejer. Jag tror att det är persiska för det låter lite som när Pouya pratar med sina föräldrar. Fast jag är inte alls säker alltså. Ekonomistudenter, för killen har en ekonomväska iaf. Well, de tystnade nu. Hoppas de inte tänker flumma hela eftermiddagen.

En annan lustig person satt nära mig på bibblan häromdan. Vårt bibliotek har ju inga såna regler om att det måste vara knäpptyst. Om man vill ha det jättetyst får man gå till de tysta salarna, där tittar folk argt på en bara man reser sig upp eller råkar tappa en penna. I resten av bibblan får man prata så mycket man vill, men man får ju ändå ta hänsyn till andra människor liksom. Dock förstår många inte det där med att ta hänsyn, utan har mobiltelefonerna på så att deras himla Justin-låtar börjar spelas hela tiden när folk ringer till dem för de är sååå populära och sen skrattas det och gapas rätt högt ibland. Anyway, det jag skulle komma fram till var att en äldre man satte sig vid bordet framför mig häromdagen. Lite längre bort runt hörnet satt det ett gäng och diskuterade. Jag hörde inte riktigt vad de sa, för jag lyssnade inte, men alltså de pratade inte högre än normalt och flamsade inte eller något. Tror dessutom att det var skolgrejer de förklarade för varandra. Men den här mannen fick ett utbrott, gick bort till dem och frågade om de inte kände till "ordningreglerna på det här biblioteket" (tänk er en sån där gammeldags röst som pratar på gamla dokumentärer) och att han minsann gav dem en varning men nästa gång skulle han gå och hämta bibliotekarierna. Jag tror de blev paffa för de tystnade direkt och surgubben gick och satte sig igen. Jag blev ju helt nojjig, vågade knappt hosta. Men samtidigt önskade jag att jag hade haft mod nog att säga åt honom att gå och sätta sig i tysta salen om han ville ha total tysnad. Sånt vågar jag iof aldrig säga högt haha.

Lite senare samma eftermiddag var det faktiskt ännu mer störande saker, men det brydde han sig minsann inte om. Någon idiot hade sin telefon på ljudlös (vilket var bra iof) men den ringde typ var tionde minut och man hörde bara vibrationen. Bra att det inte ringde högt i och för sig, men ändå. Att höra en telefon som vibrerar högt var tionde minut tycker jag är mer störande än att folk i lugn och ro sitter och diskuterar en uppgift. Det var i alla fall sjukt störande.

Igår satt det några killar här vid ett bord intill och pluggade matte. De tog lite pauser ibland, och jag blev lite småirriterad när de kollade på nåt på youtube på megahög volym. De skrattade ihjäl sig. Vad jag fattade det som var det någon komiker med något arabiskt namn som sjöng sånger om hur det var att fira jul i Irak eller nåt.

Ok, nu har jag klagat tillräckligt haha. Dags att återgå till det som jag är här för att göra.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Haha, life aint easy. ;) Hoppas skrivandet går bra!

Postat av: Mathilda

hehe du får väl ryta till på danska så lär dem hålla käften (H) moha och en annan sak, alltså - ditt nya favritord va :P

2008-01-13 @ 15:15:50
URL: http://bulleens.blogg,se
Postat av: Emelie

määäh mathilda jag har faktiskt bara skrivit alltså 2 ggr i den där texten ;o)

2008-01-13 @ 17:35:20
Postat av: Natha

Åhhh så roligt!!!! haha jag har suttit här och skrattat! För det roliga är att jag är preciiiis likadan! Jag byter plats typ 4 ggr i timmen, för vart jag än kommer är det för mycket ljud och folk som snackar och skrattar, o det ringer och vibrerar överallt. Så jag flyttar mig till ett annat ställe, och sen till nästa och sen till nästa, tills jag blir så arg att jag går hem. haha:)

2008-01-14 @ 17:15:17
Postat av: Leny

hahahahaha! inte din dag eller?!?! stackarn...Kram!

2008-01-14 @ 20:36:20
URL: http://web.mac.com/lenyheller

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback