Torsk

Står i DN att kändiskrogarna tar bort torsken från meny. Alltså, det är ju jättebra, men man kan undra var de har varit de senaste åren. Det var ju inte igår nyheten om att torsken är hotad kom. ÄVen skolrestaurangen serverar torsk fortfarande har jag sett på menyn ibland. När en klasskompis frågade varför, hänvisade de som jobbar där bara surt till ansvarig för restaurangen.

Angående fortsättningen på filmen om Sartre och de Beauvoir igår så var den väldigt bra. Intressant att se hur de skildrar den tiden i Frankrike, med Algerietkriget och vidrigt agerande av de franska poliserna mot demonstrationerna till stöd för FLN till exempel. Dock tycker jag att det var lite missvisande att de på svenska kallade fimen/miniserien för Passionernas tid, medan den på franska heter Sartre, l'âge des passions. För jag tyckte att mest fokus låg på Sartre, inte de Beauvoir. Lite synd. Filmen i måndags var bättre på den biten. Men ändå, det var intressant att se.

Nu ska jag äta klart min frukost, sen träffa gruppen i skolan vid 9 för vår diskursanalys.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Godmorgon, hur ser din dag ut idag?
Ha det bra!

Postat av: Pethra

Håller med dig, man kan undra varför restaurangerna vaknar först nu.. IDag finns det ju så många andra alternativ till torsken, som inte heller kostar mer pengar, så varför satsar inte skolorna på det? Skumt värre. Ha en bra dag! Kram!

2008-01-10 @ 09:51:19
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Natha

Hej du! Tänkte höra om du hade tid med en promenad imorgon eftermiddag? Fredag! Hoppas det!:) ring i så fall. Kramkram

2008-01-10 @ 23:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback