500 miles

Jag kom på en fiffig idé när jag var ute och powerwalkade idag. Jag tänkte att jag ska lägga in en låt eller artist som har betytt något för mig, och skriva lite om varför och sådär ibland. När jag väl började fundera på låtar kom jag faktiskt på en hel del.

Jag börjar med The Hooters - 500 miles, för den hör till ett av mina barndomsminnen. När Pappa läste godnattsaga eller sjöng för mig och Victor uppe i vårt gemensamma rum i huset i Hagnestahill, så minns jag att han en gång sjöng på just den. Han verkade inte komma ihåg det själv när jag berättade det för honom förut, men han blev lite nostalgisk när jag skickade över låten. Men jag kan verkligen se honom sitta där vid sängkanten och sjunga  "Lord I'm one, Lord I'm two..." So here it is.


Kommentarer
Postat av: Emilia

mysigt när man kommer på speciella saker ifrån ens barndom :) och tack för rådet det med benhinnorna. men det är ju ändå tungt att bara vila , man vill ju träna :( kram !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback