Hemtenta för hela slanten

Lördag kväll och här sitter jag. Har ägnat heeela dagen åt skrivandet av hemtentan. Liksom gårdagen. Eller, igår kom jag inte igång förrän på eftermiddagen pga fix & trix på förmiddagen och för att jag var och lyssnade på ett uppsatsseminarium med två tjejer som var i Moçambique förra året. Jag bangade alltså festligheterna igår kväll och ägnade mig åt mina studier. Lite trist, men så kan det bli ibland. Eftersom jag inte var särskilt sugen på det och var på lite smått asocialt humör stannade jag hemma med min hemtenta och mina Maltesers, och avslutade kvällen med lite Elizabeth George-läsning.

Idag fortsatte jag alltså skriva. Tog endast paus för en snabb promenad och lite snabb shopping på Willys. Just det, en paus till, dammsög hela lägenheten. Det är vid dammsugningen som man ångrar att man bor så pass stort som vi gör. Tar jättelång tid ju. Dessutom städar vi (jag?) så sällan att det är så mycket som ska städas när man väl gör det.

Till kvällsmat åt jag grönsaker med dipp och unnade mig lite riktig coca-cola. Kanske inte en särskilt väl sammansatt måltid, men jag orkade inte fixa mat OCH fixa dipp. Tjuvöppnade påsen jag köpte med nachos också i fall vi ska äta tacos nån dag snart, men tog inte så många. Jag är ingen chipsmänniska. Det får jag väl säga är min styrka i matväg. Däremot är det värre när det kommer till sötsakerna. Blev lite Salt och blandat och lite Malaco Juicy också under dagen (alltså jag åt inte upp båda påsarna, lite ur varje bara).

Well, nu anser jag mig färdig för idag. Jag har skrivit det mesta på alla fyra frågorna. Imorgon blir det genomläsning och kompletteringar på allihopa.

Sist men inte minst, den här låten har fastnat i mitt huvud...




Takida - Curly Sue

Kommentarer
Postat av: Pethra

Hehe, jag är kvar här.. ingen bebis i sikte. Har bara varit lite off på bloggen, men det ska bli ändring på det! Va duktig du är med skrivandet på tentan! Skönt med bara finliret kvar.

Postat av: Leny

Hej! Komiskt! Den låten har oxå fastnat hos mig, haha! Den är bra...

2008-01-20 @ 12:27:40
URL: http://web.mac.com/lenyheller

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback