Trettondagsafton

Jag lyckades skriva klart en fråga igår. Wow. Suck. Den är inte ens helt klar, saknas lite grejer, men jag bestämde mig för att lägga den åt sidan. Skulle börjat med ytterligare en fråga, men fastnade med helt andra grejer istället. Letade flygbiljetter till Moçambique. Kollade lediga jobb på alla möjliga ställen. Så mycket planer i mitt huvud på saker jag vill göra ena dagen, medan jag dagen därpå drömmer om en liten villa i utkanten av stan med en stor familj och några hästar i hagen. Kanske inte stämmer riktigt med stor familj och grejer, men typ så. Det är liksom spänning vs. lugn och trygghet. Men jag tänker i alla fall inte bli någon bitterfitta* så det är väl bäst jag tar tag i den här spänningsbiten innan jag gör något åt det andra alternativet. Banne mig. Ska dock ta en sak i taget, och jag börjar med l'Afrique och magisteruppsatsen.

Idag ska jag försöka mig på lite läsning och ev. skriva lite. Har redan börjat packa, men är ju mer som ska proppas ner i resväskan. Umgås lite med familjen också. M & P föreslog att vi skulle gå ut och käka ikväll, förmodar det är för att fira min födelsedag lite i förskott eftersom jag inte kommer hem till den. Och imorn sätter jag mig på tåget som ska ta mig tillbaka till Växjö. Back to business. Och min sötis, saknar honom riktigt ordentligt nu.


* Har ju precis läst Maria Svelands
Bitterfittan



Kommentarer
Postat av: jossan

Hej! Jag känner verkligen igen mig i det där! Ena dagen vill jag resa och jobba i hela världen, andra dagen vill jag köpa hus och ha barn och leva Svenssonliv! Hur ska man kunna bestämma sig? kraam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback