Men... är inte det där en dörr?

Hektisk dag idag. När vi skulle iväg till första intervjun krånglade bilen. Har jag berättat om bilarna förresten? Det är så hightec att man inte tror det är sant. Man registrerar sig på internet, bokar en bil, går till bilen på utsatt tid, skickar ett sms, får ett sms som man svarar med ett blankt sms, bildörrarna låses upp och så plockar man ut bilnyckeln från en dosa i handskfacket, slår sin pinkod och vips har man en bil! Snacka om modernt hahaha.

Well, den här teknologin kan ha sina nackdelar också. Det blev något fel när vi skulle slå in pinkoden. Allt hängde sig. Jag ringde kundtjänst och vi satt med killen där i luren i säkert 20 min. Hela systemet var segt, han försökte med allt möjligt, och testade att bokade om oss, men det tog sån tid att skicka infon från hans dator till vår bil. Helt galet. Till slut kom det några andra studenter och lämnade tillbaka en bil, så kundtjänst bokade om oss till den lilla bilen istället. Och vi kom en halvtimma försent till intervjun med prästen.

Intervjuerna flöt på i alla fall. Var bland annat på den gamla herrgården som utgjorde navet i Jät tidigare. Jättefina vyar över Åsnen och fina hus och grejer. Vi åkte runt där i den lilla bilen. Klättrade ut från baksätet över den främre stolen hela tiden, trångt och dant, men är det en liten bil så är det. Vi har varit bortskämda med den stora stabila bilen av svenskt märke.

När vi kommer tillbaka till unversitetet vid sju halv åtta-tiden krånglar det igen. Vi glömde lampan på i bilen som vi tänt när vi letade grejer i baksätet och när man väl satt tillbaka nyckeln låses bilen efter typ en halv minut och man har lämnat tillbaka den. Vi fick ringa kundtjänst och be dem öppna igen. När vi står där och väntar står jag och tittar på bilen lite smått uttråkad. Så ser jag ett handtag och blir lite fundersam.
- Men... är inte det där en dörr? frågar jag de andra.
Ni kan ju räkna ut vilket asgarv som bröt ut. Här har vi åkt runt med bilen sen kl 14, krånglat oss ur baksätet genom att klättra över sätena på folks parkeringsplatser och gårdar, medan det hela tiden funnits bakdörrar!

Ja, det var dagens roliga historia. Som vi skrattade där på parkeringen. Folk i husen bredvid måste ju tittat ut genom fönstrena hahaha.

Nähä, renskrivning av anteckningar är det nu. Plus protokollet från mötet igår. Sitter ju med i referensgruppen för studenthälso- och handikappfrågor så i ett infall på mötet igår erbjöd jag mig vara mötessekreterare. Inte så smart när man har hundra andra grejer att göra, men men det går nog fort.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilket roligt projekt det där verkar vara! Fast det är alltid lite jobbigt när det är sådär mycket intervjuer, massa fix och sånt... Men som sagt, intressant verkar det vara. Jag håller på och fixar och donar inför
vår konferensresa till Schweiz, kl fem på fredag morgon ska vi vara på Arlanda... Det ska bli roligt! Ja inte att vara på Arlanda så tidigt, men resan. De andra ska åka skidor, men jag ska bara ta det lugnt och sightseea lite. Tänker på dig sötis! Puss och kram.

2008-03-05 @ 23:42:24
Postat av: Helena

hoho "hur många studenter krävs det för å hitta ut ur en bil?" ! :)

2008-03-07 @ 09:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback