Släktfika

Var iväg hos Bosse och Laila idag för att träffa massa släkt på pappas sida. Var verkligen jättetrevligt. För det första har de ju renoverat huset. De har gjort lite i taget, och jag har väl inte varit där på ett par år tror jag! Sjukt fint. Sen var det ju jättekul att träffa kusinerna. Alla är ju så utspridda nu förtiden. Tre av tjejerna är i USA. Två i Boston och pluggar och en är aupair i Colorado. En annan är snart färdig polis. Sen var det de tre grabbarna i huset, där den största blivit så hiiiimla stor, den andra lugn och den tredje och minsta riktigt busig. Oj vad han busade, men det var samtidigt mysigt att busa lite med honom. Jag förstår att pappa alltid har, alltid är och alltid kommer att vara deras busfarbror, de är så sjukt roliga att busa med haha. Sen var det ju kul att prata lite med fastrar och farbröder, inte så ofta man ses. Dessutom var det väldans gott fika. Scones med olika ostar, sju sorters kakor, körsbärspaj, lussebullar osv. Smaskigt.

Blir en lugn kväll här idag också. Kommer lite Lynley på tv sen. Jag har ju alltid läst Elisabeth Georges böcker så det gillar jag. Har dock inte läst de sista så det är ju lite dumt när man vet vad som kommer hända i dem efter att ha sett dem på tv. Tv-serierna är ju inte alls lika bra som böckerna heller. Men men, lagom bra ändå.

Igår hade jag som sagt skrivit ett blogginlägg, men så försvann det. Kortfattat hade jag beskrivit min eftermiddag i Sthlm då jag träffade Sara lite. Alltid lika mysigt att träffa henne, särskilt som vi ses så sällan.

Nu ska jag ägna mig åt lite läsning. Börjat i Maria Svelands Bitterfittan. Haha, när mamma läste den innan mig vågade hon knappt säga vad den hette. Men tänkte alltså läsa den nu. Citat: "Hur ska vi någonsin kunna få ett jämställt samhälle när vi inte ens klarar av att leva jämställt med den vi älskar?" Det är ju verkligen den frågan jag brukar ställa mig själv när jag ältar mina vardagsbekymmer, så det ska bli intressant att se hur den här boken är.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Du får återkomma med hur Bitterfittan var, är också lite sugen på att läsa den. :)

Postat av: Pethra

Nej jag fick inget sms? Hm, va konstigt.. skrev jag fel nummer förut kanske? Vad skrev du då?

2007-12-30 @ 17:08:34
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Pethra

Hehe, jaa okej, då förstår jag. Absolut ska vi ses! Vad har du för planer för veckan? Vad sägs om en fika/lunch den 2:a eller 3:e? Det skulle passa mig bra vilket som. :)

2007-12-30 @ 20:09:42
URL: http://nanoliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback