Uganda Uganda

Det är Uganda för hela slanten som gäller. Konfliktanalysen ska vara inne på fredag då vi också ska ha seminarium, så vi jobbar på för fullt. Det är inte så mycket folk i skolan den här veckan, så det är ganska tydligt att datasalarna domineras av magisterstudenterna i freds- och utvecklingsarbete. En grupp per datasal typ. Det kom några från en annan grupp och tänkte sätta sig i "vår" datasal imorse, men vi körde ut dem. Blir så stressade av att höra de andra diskutera, för alla jobbar på olika sätt.

Än så länge funkar allt bra i vår grupp. Igår var vi lite stressade och för första gången kunde jag skönja en viss irritation/stress hos flera av oss (inkl. mig). Kan bero på att när den sista veckan på uppsatsen inleddes så var det enda vi skrivit hittills det här...

Men alltså, vi hade allt i huvudet. Vi hade alla läst på varsitt håll och sammanfattat för varandra. Alla var på det klara med allt som hänt och vi hade en överblick över det vi skulle skriva. Våra möten hade varit lugna och sansade, i söndags satt vi hemma hos mig och fikade och gjorde vår fina mindmap.

Men som sagt, i måndags började stressen komma... Anyway, efter handledningen igår då vi ändå fick höra att vi var på rätt spår lade vi i högsta växeln. Satt i skolan hela eftermiddagen, gick hem för middagspaus vid halv åtta, och sen satt jag hemma och skrev till midnatt. Puh vad trött jag var sen. Men när vi sedan satt och skrev allihopa idag igen så kändes allt mycket bättre. Nog för att vi har apmycket kvar att göra, men det är bara att ligga i så går det. Blir dock inte mycket fritid den här veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback