Växjö... är Växjö

Alltså det var verkligen tur att jag pallrade mig upp vid kvart i åtta i morse och gick runt sjön. Det var den enda dosen av strålande solsken jag fick idag. Om jag hade masat mig upp vid kvart över sex när Pouya gick upp för han skulle jobba så skulle jag fått ännu mer sol, men verkade lite jobbigt att gå upp så tidigt på min lediga dag... I alla fall, på min runda så blir molnen tätare och tätare. Hann vara hemma en stund och äta frukost i lugn och ro, sen cyklade jag till simhallen för ett pass i gymmet. Solen var fortfarande framme där bakom molnen. Men en och en halv timma senare när jag kommer upp ur källaren och ska cykla hem så står regnet som spön i backen. What a surprise! NOT. Vad ska man säga, Växjö är Växjö. Nu har det i alla fall slutat regna, men det är mulet och fuktigt ute. Blä.

Nähä, där fick jag. Det började regna igen.

Imorse åkte Victor. Pratade med honom igår kväll, hjälpte honom lite med antagningsgrejerna. Och nu är han ute och reser igen. Amsterdam. Barcelona. Aten. Hans reskompis pappa har ett hus i Aten.... Mathilda skulle tydligen på Sean Paul på Skansen ikväll. Där händer det grejer. I Växjö händer det ZERO. Alltså inte för att jag vill se Sean Paul, men det är inga konserter här alls. Inga sommarturnéer. Värdelöst ju.

Någonting positivt som hänt? Ja faktiskt. Jag kom in på magistern i Freds- och utvecklingsarbete =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hurra hurra, grattis, vad du är bra! Kraam!

2007-07-11 @ 23:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback