Eskilstuna-Stockholm-Eskilstuna-Växjö

Jag la ner det här med skrivandet rätt snabbt i torsdags. Chillade med familjen resten av dan. Regnet stod som spön i backen utanför, så vi höll oss inomhus. Kollade lite på Vickans bilder från USA. Jag vill också!!! NY, Miami o Pennsylvania där Frat pluggar. Sååå nice. Grillade på kvällen, smaskens. Sen kikade mamma, pappa och jag på Efter bröllopet. Den var så bra. Så bra. Mads Mikkelsen, jag säger bara det. Lassgård var med också. Det var en film av Susanne Bier. Hon kan verkligen göra film hon. Så nära och verklighetstroget.
image4

Fredagen blev det en del hetsande fram och tillbaka till Sthlm igen. Till KB för att fixa den andra finska propositionen som smarthuvudena på riksdagsbiblioteket hade slarvat bort. Fick gå om kring o vänta hur länge som helst i Sthlm sen, för självklart fick man ju inte kopiera själv inte. Fick vänta ända till halv 12 innan det var klart. Strosade runt lite i affärerna, men inte på humör för att shoppa när det inte var därför man kom dit. Störde mig på snobbungarna som gick omkring på bibliotketsgatan när jag skyndade mig förbi. Köpte scones på coffeehouse, men urk vilken besvikelse. Mer som sockerkaka än scones. Inget att rekommendera. Anländer fem i halv tolv, och då har idioterna inte börjat kopiera ännu. Som att jag orkar gå runt hela dan och vänta på att de ska pallra sig fram till kopiatormaskinen, när en annan skulle fixat det på ett par minuter! De ringde ner nån från repro som kom och gjorde det iaf. Tur för dem att jag hann till mitt tåg som gick fem i tolv. Halvsprang genom stan till centralen. Till råga på allt var det ju svindyrt också. 4 j-kla spänn per sida! Nä, ingen lyckad förmiddag där inte.

Hem till tuna och chillade sen iaf. Lite lätt lunch, packande, bläddrade lite i Mathildas tidningar. Satt i solen lite. Sen blev det potatisgratäng och kassler med hela familjen innan jag skulle iväg med tåget. Mums. Som sagt, ännu mer tåg blev det, hem till Växjö igen.

Ägnade tågresorna åt att läsa. Lste ut Sara Stridsbergs Drömfakulteten på Stockholmståget. På väg ner till Växjö läste jag halva Kartor för vilsna älskande av Nadeem Aslam. Får se när man hinner läsa klart den. Den är iaf väldigt bra än så länge.

Nu sitter jag i skolan. Ska ta tag i uppsatsskrivande igen. Himla kul helg verkligen... *suck*

Kommentarer
Postat av: Pethra

Hej! Ja, vi tjejer är ju inte så normala när det kommer till mat.. Dagens ideal kanske? Och att allt ska vara så fruktansvärt tillgängligt. Man behöver inte gå långt, eller anstränga ekonomin speciellt mycket för att få tag på sockersliskiga och superflottiga produkter idag. "Det var bättre förr"? ;) Nejmen, det var skönt att få skriva av sig lite. Ibland känns det som pieceofcake-problem men vissa dagar känns det som att världen rämnar. Får ta och flytta ut på landet där det inte finns några affärer helt enkelt. ;)
Jaså, du tycker jag är lik henne. =) Jaa, har hört det förr.. På vissa bilder kan jag hålla med, speciellt där hon är korthårig nu, eftersom jag också är väldigt korthårig. Men jag tar det som en komplimang, för hon är ju jäkligt hot! ;) Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback