Lördagskväll

Satt i skolan hela dan. Fick lite sällskap av Leny som ju också skriver på sin c-uppsats, så gjorde det lite roligare i alla fall. Vid 18-tiden gav jag upp. Hjärnar fungerade inte längre. Kom hem lagom till det var dags för mat =) Pouya och hans två kompisar från Eslöv hade varit och handlat och fixade lite tacos! Riktigt gott var det. Grabbarna var redan igång med ölen och hade skrivit texter och spelat in hela dagen (alla sysslar med musik, hiphop typ). Jag plockade undan lite efter maten, sen kunde jag inte låta bli att smita till ica och köpa lite lördagsgodis. Har ätit en del nu, men usch vad jag mår illa. Blä. Blivit för mkt sötsaker på sista tiden, bara för att man tycker synd om sig själv när man är inne i uppsatsbubblan. Bäst att skärpa till sig, för bra mår man ju inte av de där sockerchockarna.

Betalat lite räkningar, skönt med en halv hyra den här månaden. Mobilräkningen var ju mindre rolig. Strasbourgresan bidrog väl till en del kan man väl gott säga... *suck* Men annars rätt gott om cash just nu (ta i trä ta i trä) för jag fick ju lön både för förra månaden och månaden innan det, eftersom de hade glömt lämna in den förrförra lönerapporten i tid. Det ska dock räcka över hela sommaren så bäst att snåla nu i början...

Chillar bara ikväll. Pouya & co stack ut. Jag läser min Kiffe kiffe demain av Faïza Guène. En fransk ungdomsbok. Kolla in
recensionen så fattar ni kanske lite mer. Borde ha länkat till en fransk recension kanske haha, men tog nån jag hittade bara. Vet jag läste en i dn som var ok, men hittade inte den nu.

Läste klart Kartor för vilsna älskande av Nadeem Aslam igår innan jag lade mig. Jag tyckte om den, men är lite tudelad faktiskt. Samtidigt som den beskrev pakistanska traditioner, matlagning och natur väldigt detaljerat och vackert, så var den samtidigt väldigt kritisk till islam många gånger. Och när man läste det blev man helt förfasad, för det refererades till vad som stod i koranen och det var ju förskräckliga saker ibland. Mycket hade ju med kvinnornas situation att göra, eftersom en viktig del av handlingen var ett pakistanskt par som försvunnit, troligen mördats, för att de levde tilsammans utan att vara gifta. Men samtidigt, inte för att jag har läst den, men vad står det inte egentligen i bibeln? Säkert minst lika knäppa saker. Så jag måste nog ändå säga att jag gillade boken ändå.

Har fixat bankID nu. Kanske är lite sent. Men nu har jag gjort det iaf. Man ska tydligen kunna söka csn direkt på internet då så det verkar ju väldigt smidigt.

Ska läsa lite till nu, sen sova, sen upp tidigt imorgon för att skriva klart uppsatsen innan jag skickar iväg den för en sista koll. Antar jag får köra en repris från imorse och ta med frukosten, för lär ju ligga ett par snarkande skåningar ute i vardagsrummet igen... Jag inser precis att jag dessutom kommer få en snarkande skåning i min egen säng inatt, som antingen kommer inramlande nån timme innan jag ska gå upp... men men, man ska låta dem roa sig de små liven... haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback