Movies

Igår såg vi på Blood Diamond. Tänk att jag lyckades övertala Pouya att se den. Äntligen. Har ju velat se den i ett halvår typ. Han var väldigt negativ till en början, men han fastnade till slut och jag fick nyss ett sms från honom där han frågade om vi skulle titta på film ikväll också! Filmen var hemsk, men sjukt bra. Jag ska aldrig ha några diamanter jag!

Dagen innan såg jag Last King of Scotland. Men då lyckades jag inte övertala Pouya, så jag fick se den själv. Jag tror att vi kommer ha Uganda som exempel i den här kursen så jag tänkte att det kunde vara intressant att se filmen. (Den har jag också velat se i ett halvår...)

Så mycket hemskheter, men trots detta växer tanken om Afrika i mitt huvud. Vill verkligen resa dit. Och om allt går som det ska blir det ju också en fältkurs i Moçambique i vår....

Kommentarer
Postat av: Pethra

Båda filmerna är sjukt hemska, men som du säger väldigt bra. Man får sig verkligen en tankeställare, fast det är svårt att sätta sig in i hur många människor lever.. i samma värld som vi lever. Hur är det möjligt liksom? Va spännande det låter med en fältkurs i mocambique! Vad är det för kurs? Vad ska ni göra? Kram!

Postat av: Pethra

Åh va kul! Jag tror det är samma som vi kan göra med vår utbildning. Har för mig att det var mocambique även det.. Är det D-uppsatsen du ska skriva där då? Jag hade också funderingar på att skriva min D-uppsats där, men nu blir det väl inte så. Kan bli lite knepigt med ett barn hemma. Men det är klart, vill man så går det säkert. :-)

2007-11-20 @ 15:02:28
URL: http://nanoliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback