Utvecklingsteori

Hade första föreläsningen på den nya kursen idag, Utvecklingsteori. Vi ska ta oss igenom Economic Development av Todaro&Smith,  Biståndets idéhistoria av Bertil Odén, som för övrigt kommer och gästföreläser för oss nästa onsdag, plus En studie om jämställdhet som förutsättning för hållbar utveckling, en rapport av Gerd Johnsson-Latham som också kommer och gästföreläser nästa vecka på torsdagen. Trots att det är mycket ekonomi tror jag att det kommer bli en bra kurs. Det kommer att vara seminarier med inlämningsuppgifter varje vecka som examination. Mycket jobb, mycket läsning, men förhoppningsvis ger det nog en hel del.

Jag är väldigt nöjd med mitt val. Ja, att jag valde den här magistern framför en magister eller master i statsvetenskap. Känner mig verkligen färdig med ämnet. Jag ångrar inte att jag läste det, men nu får det vara nog liksom. Den här magistern är sjukt intressant, och kompletterar nog det på ett bra sätt. Hoppas jag...

Körde muskelpasset idag. Lade på lite mer för biceps- och tricepsövningarna än vad jag haft hitills, så det blev tungt men det gick i alla fall. Skönt när det känns i kroppen att man har tränat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback