Alltså...

... det här är ju helt galet. Jag ska snart till Afrika. AFRIKA! Det är bara måndagtisdagonsdagtorsdag kvar, sen lyfter planet från Kastrup på fredag.


Vill ni veta lite mer om Mecuburi, där jag ska bo när vi är ute i fält? Hmm, ja vi vet ännu inte riktigt var vi ska bo, men det ska i alla fall finnas ett hus till oss när vi kommer. Handledarna åker ner i förväg och inspekterar, så det känns tryggt. Annars kommer vi förhoppningsvis ha ström några timmar om dagen, typ två till fyra, om de har tillräckligt med diesel till generatorn... Inget rinnande vatten finns i sikte. Det kommer handla om varsin bunke med vatten som man får tvätta sig bäst man vill med. Man kommer nog få sig en eller annan tankeställare om slitochslängsamhället...

Först en vecka i Maputo. Vi har lyckats boka hotell nu till slut. Hoppas verkligen att all info stämmer, särskilt vad gäller priset. Men men, inte mycket att göra åt. Får lösa det när vi kommer dit om något krånglar.

Nu måste jag sova så jag inte är alldeles för trött på redovisningarna imorgon.

Kommentarer
Postat av: Angelica

När åker ni på fredag? Vi ses kanske på flygplatsen. :) Gud vad jag blev nervös nu. Gaaaah!

Postat av: Pethra

Ååh jag bara ryser i hela kroppen när jag tänker på din resa!! :) Lova att ta hand om dig därborta, och väx lite från mig med. Kan inte tänka mig hur överjävligt/häftigt/livsomvälvande det kommer bli.. Men jag är helt övertygad om att alla som får uppleva något sådant blir en mer ödmjuk människa (inte för att du behöver det alltså, haha, men du förstår..). Kommer tänka på dig både en och tre gånger. När kommer du hem igen?

2008-03-17 @ 10:39:54
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Susanna

Okej, glöm vad jag just frågade på facebook om internet, blir lite svårt om du inte har el.

2008-03-17 @ 22:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback