Quality time

Så var "påsklovsveckan" över. Om man nu kan kalla det för det. Kan man nog inte nej. Men ändå, en föreläsningsfri vecka då hehe. Var så himla skönt att vara hemma ett tag. Hänga med syrran (trots hon var way too obsessed by OC för tillfället, satt uppe halva nätterna och plöjde säsong för säsong... ), läsa lite skönlitteratur (Anna Gevaldas  Tillsammans är man mindre ensam, Stieg Larssons Flickan som lekte med elden och Amy Jenkins Funny Valentine) och umgås med familj och vänner.

Veckan inleddes ju bra som tidigare inlägg visar. På torsdagen begav jag mig till Strängnäs för att träffa Lollo. Fikade hemma på hennes altan, promenerade och käkade lunch tillsammans. Alltid lika kul att ses. Tog tåget hem till tuna sen för att träna på gympozz med mamma. Det bidde yogalates och medel+. Naajs. I fredags försökte jag mig på att skriva lite på uppsatsen, sen hängde jag med pappsen till Bondeka och hjälpte honom med vedklyvningen. På kvällen blev det godissmaskande och catch up med Sara och Susanna. På påskaftonen promenerade jag med Kattis, målade ägg med Mathilda och sen blev det påskmiddag med familjen, inkl lilla mummu och farbror Sten. Mums. Söndagen ägnades åt lite plugg, födelsedagsfirande (förskott) av pappa på en vietnamesisk restaurang och middag med Leny, Lollo och Sara i Strängnäs. Guess where? Det bidde asiatiskt mat en gång till den dagen... Men supermysigt att träffa tjejerna. Vi satt där och babblade i flera timmar, tror de tyckte vi var lite snåla som satt kvar så länge utan att ens beställa kaffe haha.

Men på annandagpåsk var det dags att ta tåget tillbaka till Växjö...

Tillbaka till vardagen: c-uppsats, eu-kunskapen på franska håller på för fullt och så tenta i franskan genom tiderna på fredag. Dessutom sticker jag till Strasbourg på lördag. Ska bli riktigt kul. Lite nervös inför det här med att bli tvungen att köra minibussen på autobahn och sånt... men det löser sig väl. Verkar som det kommer bli en väldigt intensiv vecka med resan, seminarium, föreläsningar och lite nöje också förstås hoppas man ju. Men innan dess ska man hinna beta av lite på "att plugga-listan" som sagt....

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha jag är inte alls obsessed by OC :$ Förresten har jag fått sista avsnitten på säsong 3 och början på säsong 4 nu mohaha får se hur mkt sömn jag kommer få de resterande dagarna haha (A)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback