Tillbaka till verkligheten

Kom hem efter en vecka i Strasbourg i lördags natt. Se min resedagbok  för vidare beskrivning av den veckan. Orkar inte dra det en gång till. Kan dock konstatera att resan förde med sig en envis förkylning, fortfarande täppt och seg idag. Irriterande, för jag hade tänkt sätta igång med träningen. Får vänta till imorgon.

Varför är det så att när man har jättemycket att göra så gör man ingenting? Eller så gör man det minst viktiga först. Jag MÅSTE verkligen skriva vidare på min uppsats, men det står helt still nu. Handledningen i måndags gick bra. Lite konstruktiv kritik, men bara att tuta och köra tydligen. Vill min hjärna det? Icke. Stopp var det där. Istället sättar jag mig ner och skriver rent anteckningar från föreläsningarna i Strasbourg. Totalt onödigt eftersom vi inte ens ska ha någon tenta på det. Städat i lägenheten. Tackat ja till lite jobb. Fixat lite Gilmore Girls-avsnitt. Börjat fundera på ämne till b-uppsatsen i franska (som alltså ska skrivas i den här kursen Eu-kunskap på franska). Har massa förslag. Det lockar ju mer än den himla seriösa c-uppsatsen. Och så skiner solen för fullt också och man har ingen som helst lust att sitta inomhus framför en dator dagarna i ända. Blä.

Nähä får se om man får något gjort ikväll då. Om jag nu hoppar över träningen pga förkylning måste jag ju banne mig göra nåt vettigt av tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback