Jämställdhet?

Jag funderar ofta på det här med jämställdhet. Alltså, hur ska samhället någonsin kunna bli jämställt när det inte ens går att ha jämställt hemma. Det här är ändå mitt andra samboförhållande så jag har ju lite erfarenhet ändå. Hur kommer det sig att killar kan leva i skit rent ut sagt? Eller inte tvätta på flera veckor? Jag behöver inte ha kliniskt rent, bara lite lagom undanplockat, rena kläder som inte är tokskrynkliga för nån har lämnat dem våta i en påse, dammsuga ibland och en relativt fräsch toalett. Är det för mycket begärt att hjälpas åt med det?

Sen tänker jag att jag ska banne mig uppfostra mina eventuella barn så att de lär sig sånt från början. Basic stuff liksom. Men samtidigt, vad hjälper det om jag lär den lilla pojken plocka undan efter sig när pappan fortsätter vara helt likgiltig inför allt vad städning innebär? Det vet ju alla att barn gör som vuxna gör, inte som de säger... Så what to do?? Ska man ge upp och börja plocka upp allt själv? Nä fy fan. Då är jag hellre en gnällig kärring än att jag ska behöva plocka upp andras skit hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback