La mort

Det hände en hemsk sak i förrgår. Min mobil lämnade jordelivet. Jag vet att jag tappade den i trappen på väg ut, så jag antar att det var dödsstöten. Fast det förstod jag inte förrän nästan två timmar senare eller nåt, när jag skulle kolla ett sms jag fått. Det gick inte att trycka på knapparna och inte att stänga av den... Plockade isär den och startade, men icke, nummerknapparna funkade, men inga andra. Jag fick lite smått panik måste jag säga. Fram med b-mobilen från Frankrike och satte in sim-kortet där. Den var urladdad, så jag gick fram och tilbaka medan jag väntade på att det skulle bli liv i den. Men den var operatörslåst. Inte var jag förvånad inte, så mycket krångel som jag haft med såna där satans operatörslås. I och för sig köpte jag den här för 50? inkl. kontantkort, så jag hade inte så höga förväntningar.

Så jag var alltså mobillös. Morgonen därpå beklagade jag mig på jobbet och då erbjuder en räddande ängel mig en hög mobiltelefoner. Eller kanske inte en hög, men hon hade en hög med gamla mobiler med diverse skavanker liggandes hemma. Jobbade en delad tur, och efter att ha suttit hemma en halvtimma var jag bara tvungen att gå förbi och hämta en telefon. Fick med mig två stycker för att se om de funkade. En samsung var dock operatörslås så nu stod allt mitt hopp till den andra.... och det funkade! Vilken lättnad. För en ny mobiltelefon finns verkligen inte med i budgeten inom den närmsta framtiden. Men nu är jag dock en stolt ägare av en sån här. Batteriet är lite dåligt, men jag har i alla fall en mobil. Både pappsen och Pouya har haft såna och de har båda varit tvungna att byta ut dem för knappen/spaken har blivit knäpp, så det är väl inte den bästa mobilen i och för sig. Men däremot så kan jag ju ta nåt av deras gamla batterier och sätta in i den här, så blir det lite bättre i alla fall.

Det blev en hel del reklam för Sony Ericson i det här inlägget... Men jag gillar verkligen dem bäst. Har haft nån Nokia tidigare, men det är ändå Ericson som jag fasnat för. Så när jag ska köpa en blir det nog en sån igen. Mathilda har en jättefin, Pappa också... det är de här walkman-varianterna de har så mycket vet jag. Men men... måste spara ihop lite pengar först, för en operatörslåst ska jag banne mig inte köpa iaf!
 

Kommentarer
Postat av: Natha

Halllå:) Har ni kommit hem än?? Tack för inlägget! Jag har aldrig varit i Dubai!! Berätta:) Kramkram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback