Me and my siz

Har Mathilda här några dagar nu. Vissa har ju lyxen att ha sportlov.... Asnice med lite sällskap tycker jag =) Hon kom i lördags. Fikade lite med Leny och Emelie R på stan, sen tog jag me syrran på diverse galej, först hos ekonomerna, sen hos fransmännen, men blev inte så långvarigt eftersom hon är minderårig och alltså inte kommer in på uteställena. Men vi roade oss bäst vi kunde ändå hehe! Söndagen blev en riktig softardag. Sov länge, jättelängesen jag sov så länge nu, morgonpigg som man blivit på äldre dar hehe. Scones, promenix i snön, tacos med massa guacamole, sen The Black Dahlia och The Italian Job. Filmkväll helt enkelt.

Idag smet jag iväg på föreläsning, men syrran klarar sig ju bra själv så länge det finns internet... Nyss hemkomna från bion, såg The Queen, den var riktigt bra. Tyvärr hade vi nåt miffo framför oss som tydligen inte varit på bio sen femtiotalet eller nåt. Hallå folk ÄTER på bio. Typ godis å popcorn och sånt. Det hade inte han fattat. Han vände huvet bakåt varenda gång vi diskret tog en liten godisbit. Sen råkade godispåsen ramla till lite så det prasslade, då vänder sig idioten om (för övrigt satt han i vinterjacka och lutade sig framåt hela filmen) och säger till oss att vi får ge oss med prasslandet. Vi kväver ett asgarv och fnittrar lite diskret. De i stolarna bredvid oss fattar problemet, och sympatiprasslar extra mycket i sin godispåse. Om det inte hade varit för de söta små tanterna som satt bredvid honom hade jag velat slunga iväg nån kommentar, men jag höll mig och smaskade vidare.

Nu ska vi fixa lite grönsaker och dipp, kolla in Mekhi Pfifer i Cityakuten, sen ska vi ge oss på The Way We Were (Våra bästa år på svenska) som jag har letat efter jättelänge. Alltså vet inte om den är bra, men det har citerats friskt från den både i Gilmore Girls och Sex and the City så det är på tiden att kolla in den. Spelade in den när den gick på trean vid kvart över tre på natten häromdan. Hoppas det funkade. Nä, cutta lite grönsaker va det ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback