Snöslask och allvar

Tentan i lördags var lite småskum. Alltså jag skrev ju lite på alla frågor, men vet inte alls om det är det hon vill ha. Alltid lurigt sånt där. Spann vidare på det franska temat med tentafirande på kvällen. Satt hemma me några tjejer från franskaklassen och så en fransyska som var på besök först. Riktigt trevligt, trots en liten incident med en adventsljusstake som började brinna i fönstret. Köade till Sivans sen i kylan, men gick någorlunda fort som tur är. Nyponsoppan som det bjöds på i kön värmde gott. Dansade massa därinne, sen fortsatte vi till en karnevalfest i en korridor. Men det var rätt sent, och jag var trött så jag drog mig hemåt efter en liten stund.

På söndagmorgonen kom ju Pouya inklampande och väckte mig framåt tio-tiden efter att han kommit hem från nattpasset på jobbet. En annan va ju helt färdig, så det blev en seg dag sen. Vågade mig inte på steppasset som jag hade tänkt, för var ganska stor risk att Emelie skulle snubbla på stepbrädan och göra sig illa. Lagade mat och tittade på film med Pouya istället.

Nu när den där franskakursen är slut är det ju dags för lilla mig att ta tag i det här med uppsatsskrivandet. Var på bibblan igår och letade massor. Sitter med metodboken idag och försöker komma ihåg hur man skriver en uppsats över huvudtaget. Ojojoj, hur ska det här gå? Ska få lite litteraturtips av kursansvarige läraren imorgon iaf. Han hade några minuter lediga mellan en föreläsning och nästa... 

Idag har jag gjort dagens goda gärning, eller rättare sagt min plikt som samhällsmedborgare med goda blodvärden och utan nålskräck - blodgivning. Lämnade in jeansen för lagning på vero moda, (blixtlåset gick ju sönder på sivans i lördags, som tur var hade jag ju ett långt linne så det syntes inte) och shoppat upp mitt presentkort på body shop som jag fick av mina söta syskon. Sen blev det till att cykla tillbaka i snöslasket. Och nu ska jag återgå till metodboken och försöka ställa in hjärnan på att allvaret har börjat....

Kommentarer
Postat av: jossan

Bläääähhh c-uppsats!! Vi får stödja varandra :) Massa kramar

2007-02-27 @ 15:34:16
Postat av: Mathilda

Wohoo shopping, hitta du nåt kul på Body Shop då? :D och avd tråkigt med jeansen förresten var det dem du köpte här som gick sönder elr ? tur att det går o laga iaf :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback