tråkväder

usch, jag hade mycket hellre haft kvar kylan och snön än det här slasket och mulna vädret. inte roligt nånstans att bli blöt så fort man sätter en fot utanför lägenheten. det var ju så himla fint väder i helgen. jobbade ett sånt där 13-timmarspass i lördags, då fördrev vi bland annat tiden med att ta en långpromenad i skogarna i det härliga vintervädret. kallt var det, men solen sken. härligt. känns bra att vara tillbaka på jobbet igen faktiskt. trodde aldrig det skulle kännas så, men det gör det. blir nog en hel del jobb nu i vår känner jag. lika bra.

ibland funderar man ju. alltså, är det verkligen rätt det här jag håller på med? jag ser folket där på jobbet, och de trivs ändå med det de gör. klart det inte är perfekt varje dag, men i det stora hela. vem säger att jag inte skulle trivas med det också? eller kanske inte just det jobbet, men något annat liknande. när man jobbar som personlig assistent tillför man ju något. gör livet lite enklare för en annan person. nu är jag rädd att jag valt fel. redan trött på byråkrati och allt vad eu heter, hur ska man då kunna söka jobb? jag får ångest bara av att tänka på att sitta stilla på ett kontor hela dagarna. är det så det kommer vara? fast jag får försöka rikta in mig nu, med uppsatserna, på sånt som inte bara är byråkrati och teorier. jag måste nog känna att det är något praktiskt och att det har med människor att göra på nåt vis för att det ska fungera. vi får se vad det blir av mig till slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback