Barnkalas

Nyss hemkommen från barnkalaset. Jag som trodde jag skulle på chilenskt födelsedagsfirande. Tji fick jag. Det var som vilket svenskt födelsedagskalas som helst. Men allt på födesedagsbarnets begäran. Klart han ville fira sin födelsedag på svenskt vis när det är hans nya hemland ju! Nathalie och jag lyckades köpa en perfekt present. Vi var lite oroliga innan, men det passade perfekt.

Det är världens goaste familj som jag träffat på Rödra korset. De äldsta barnen är ju i min ålder så de är jätteroliga att snacka med. Sexåringen är söt men helvild och pratar redan massa svenska. Det blev alltså en eftermiddag med smarrig tårta, kanelbullar och kokostoppar tillsammans med sexbarnsfamiljen, deras vän och hans tre barn. Så mycket ungar var det haha.

Har varit ledig idag. Men känns inte riktigt som ledigt, eftersom jag jobbade i natt. Från kl 04.00 och framåt gick larmet en gång i timman fram till  jag skulle gå upp så blev ju ingen djup sömn inte. När jag slutade vid kl 9 stack jag bara hem och bytte om innan jag cyklade till simhallen och ställde cykeln där. Gick en powerwalk runt sjön. Rekordtid idag tror jag. Sen ner i gymmet och körde ett långt rejält styrkepass, för nu bär det ju av till Eskilstuna på måndag och där lär det ju inte bli så mycket träning av. Snarare god mat och lata dagar (+jobb med sommarstugan förstås!). Tror dock inte att den här dagen blev så nyttig som jag tänkt, för jag fyllde ju på med tårta, äter en ugnspizza till kvällsmat (för jag pallar inte laga mat när jag är ledig, lagar ju jämt på jobbet!) och har dessutom en stor godispåse som väntar.... Men hallå det är ju lördag! =)

Kommentarer
Postat av: pouyah

jeg elsker dig min skat..

2007-07-17 @ 19:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback