Sniglar

Det ligger för mycket sniglar överallt. Hemma i Eskilstuna var skogsniglarna svarta. Det var i Göteborg jag upptäckte den bruna varianten. Och de är bruna här i Växjö oxå. På grund av regnvädret är de överallt. Varenda gång jag cyklar till jobbet mosar jag typ 5 st minst för man kan inte väja för alla. Splash splash splash. Uuuuuh. Äckligt och slajmigt.

Nä, nog om slem.

Älsklingen hade köpt fika när jag kom hem från jobbet. Så nu har jag lyckats smälla i mig typ en halv vetekrans. Inte bra. Jag som skulle hålla mig till vattenmelonen den här veckan efter allt godisfrossande förra veckan. Berättade jag inte om det? Satans videomix. Bästa godiset i stan. Men nu har de tydligen ändrat om priset, så för att man ska få det för 5.90 kr/hg så måste man köpa ett kg, annars kostar det 7.90. Jag plockade värsta påsen, tänkte att jag skulle ta så Pouya och kompisen som var på besök skulle kunna få massor. Sen när jag ska betala så säger hon (jag hade inte mina glasögon och hade därför inte läst den lilla texten på reklamskyltarna) "om du plockar 2hg till så blir det billigare!" What!?? Hon förklarar hur det funkar, jag suckar och plockar i ännu mer godis. Illa, jag som INTE skulle köpa så mkt där för en gång skull. Well, det slutade med att jag moffade godis varje kväll efter jobbet i helgen...

Anyway, jag skulle ju komma fram till att vi åt den där vetekransen framför tv:n. Fastnade för ett program på SVT om Sharafs hjältar. Jag blir så rörd av folk som är engagerade och brinner för vad de gör. Ett gäng gymnasiekillar som jobbar med unga killars attityder, tex om hedersvåld och sånt. Blev grymt imponerad, jätteduktiga killar som kunde snacka för sin grej. Riktiga role models.

Kommentarer
Postat av: jossan

hej!! sniglarna som är bruna heter mördarsniglar och de svarta heter skogssniglar men nu har de parat sig så även mördarsniglar kan vara svarta och ibland randiga! fick lång föreläsning av pappa haha. Äckliga är de iaf. Hoppas allt e bra med dig! KRAM!

Postat av: Pethra

Jaa, jag vet vilka binar och rodde är. =) Kul med dem! Du har kanske mer karriärsinriktade vänner som vill vänta tills utbildning å sånt är färdigt? Alltså inget ont om det, det är säkert det bästa egentligen.. Tanken har funnits hos mig också, men jag har längtat som en tok efter det här. Hehe. Kunde inte riktigt hålla mig.. Men det är skönt att Martin är färdig med skolan och har fått jobb, det säkrar ju det ekonomiska iaf. Sen är det "bara" 1,5 år kvar på min utbildning sen också.. Men det känns jättekul! Fast väldigt konstigt såklart.. Vadå, är det nu man ska känna sig vuxen..? Galet var ordet.

2007-07-05 @ 22:53:51
URL: http://pethra.blogg.se
Postat av: Natha

Allt är bra här:) Äckligt med sniglar förresten:) hihih

2007-07-07 @ 17:37:44
URL: http://jagheternathalie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback