Sommarvärme

Det har varit sjukt varmt i helgen. Men det är nice ju! Solade nere vid växjösjön i lördags. I söndags blev det tvätt och fix, sen grillade Helena och jag hamburgare ute på tufvanängen. Jättegott. Gick runt sjön med Anna lite senare på kvällen.

Idag började dock dagen mindre bra. Somnade alldeles för sent pga värmen plus att jag inte var trött eftersom jag sovit länge på söndagen. Upp tidigt. Iväg med en himla buss (eftersom Pouya inte har fixat cykeln) för vi skulle på introduktion för sommarvikarier (fattar inte varför de tyckte jag skulle på den eftersom jag jobbat extra i Växjö i typ över 2 år som personlig assistent) som enligt bemanningen skulle vara i ett blått hus på arabygatan 78. Tror ni att utbildningen skulle va där? Icke! Där står vi som två fån mitt i ett indrustriområde och inte en kotte i det blåa huset. Fick äntligen tag på bemanningen och då sa de att det var borta vid kungsmadskolan! Inte alls i närheten alltså. Gaaah!  Vi fick vägbeskrivning sen var det ju bara att sätta igång och promenera. Sen ringa igen för ytterligare vägbeskrivning. Vi kom ju dit till slut, efter en dryg halvtimmas promenad och 45 min för sent.... Irriterande! Om de hade sagt rätt ställe från början hade det dessutom varit mkt närmare... Men men, det gick ok sen ändå. Mycket prat om sånt man redan kunde, men vi fick fika och god mat så det var ju bra iaf =) Skjuts hem med en kompis till Pouya, slipper åka buss imorn oxå. Nice!

Nu ska jag packa klart hade jag tänkt. Eskilstuna imorn. Grekland på onsdag! Wohoo!

Kommentarer
Postat av: Natha

Ha det underbart i Grekland!!!!:) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback