Mon nouvel appartement

Nu bor jag i en trea. VI bor i en trea. Smaka på det ni. En trea. Tre rum och kök. Eller, det är ganska öppen planlösning så köket och vardarsrummet sitter ihop lite halvt. Men det är bara bra. Känns luftigt. Sovrummet är blått. Vi ska bara köpa lite ben till sängen så den slipper vara på golvet och få upp nåt på väggarna så blir det nog mysigt. Gardiner oxå såklart, har inga alls nu i något av rummen. Badkar i badrummet också. Myspys. Fast kallt i badrummet, lite tokigt, men men så kan det vara. Pouya har fått ett aldeles eget rum att ha som studio. Där kan han vara ifred för att producera och sjunga så mycket han vill. Husen är från 70-talet, så är ju inte lika fräscht som mitt gamla på stubor. Men såååå himla skönt att slippa bo där nere vid skogen nu. Härifrån tar det 2 minuter till Ica. Mer mitt i smeten.

På lördag kommer pappsen med ett köksbord o massa andra grejer på släpet. Mamma o Mathilda också för den delen. Mysigt att få hit dem! Ska fixa och greja en del, det är tur pappor finns =) Himla tur vi hade ett sånt superteam som hjälpte oss att flytta i lördags också. Gick mycket fortare än vad vi trodde det skulle göra. Stor eloge till dem allihop! Och lilla jag körde liten flyttbil för första gången i mitt liv hehe. Det gick iaf, men jag lämnade över backandet och trixandet på campus till killen med lastbilskort. Fast hämta och lämna på samarkand var det minsann jag som gjorde. Cyklade dit i motvind för att hämta den på förmiddagen, och sen hem igen på eftermiddagen när jag lämnat den. Blev inte så fasligt dyrt heller. Eller det var värt pengarna iaf.

Men damn som vi bråkade och skrek på varandra i söndags när vi städade hans lägenhet. Sjukt jobbigt. Trötta och irriterade var vi båda två. Fy! Men vi blev ju sams sen när vi var klara på kvällen som tur är. Börjat lite med min lgh också, men jag har drygt en vecka till på mig så vi behöver inte stressa med den. Det värsta har vi klarat av redan, badrummet, spisen och kylskåpet. Så det går nog fort att bara torka ur det sista sen när päronen hämtat sängen och lite andra grejer i helgen.

Jag var bara så lycklig i helgen när vi hade kommit hit. Min baby och jag i vår alldeles egna lägenhet. Nu är vi ju frivilliga sambos också, inte bara den enda som flyttat in i den andras lägenhet. Vi har flyttat hit tillsammans.

Här bor Emelie Sandberg och Pouya Motavalli <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej! Skönt att ni trivs så bra nu i lägenheten! Måste ju vara sååå skillnad efter ha bott i ghettot...Box ikväll! Jag är riktigt laddad! Kram

2007-03-15 @ 10:07:42
Postat av: Anonym

Åh vad fint med riktigt samboskap! Hurra för er och nya lägenheten. Kraam!

2007-03-15 @ 17:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback