Uppsatsångest och lägenhetsfix

Snart dags för lunchpaus och lämna den varma luften här i bibblan för att bege sig till microvågsugnarna i huset mitt emot. Uppsatsångesten är redan här, trots jag knappt börjat. Kanske just därför. Som vanligt har man varit en j-vla idiot och inte tagit tag i saker och ting i tid. Blä! Nu har jag i alla fall fått en handledare, må vara en lite oväntad sådan, men bättre med en petig handledare än en slarvig och flummig. Behöver någon som sätter lite deadlines till mig annars får jag ingenting gjort. Nu gäller det bara att ställa om sig och ändra kurs lite, för jag var inne på helt konstigt spår innan... Ska ge mig på att försöka fatta krångliga teorier och försöka använda mig av dem... Får se hur det går.

Hade hela helgen ledig från plugg, för familjen kom ju ner och hälsade på. Med sig hade de en massa grejer. Min moster och hennes familj bygger ju nytt, så de hade rensat rejält och skickat soffbord, tv-bord, porslin, köksbord, köksstolar osv. Lilla mummu hade rotat på vinden och skickat med massa porslin hon också. Så nu har vi verkligen fullt i skåpen och lägenheten ser ut som en riktig lägenhet, inte en studentlägenhet. Det enda som fortfarande saknas är gardinerna och benen till sängen... Men det tar vi sen. Supermysigt att ha dem här, även om det blev en kort visit.

Min galne bror befinner sig just nu i USA. Firat spring break i Miami (trots han inte pluggar) och har nu tagit sig till Indiana där polaren hans pluggar en termin. Jag är inte alls avundsjuk...

Måste kila och käka lunch nu, för blir tidig middag idag igen eftersom det är röda korset-utbildning ikväll mellan 18-21. Var där och pysslade med barnen igår också, går faktiskt helt ok nu. På lördag är det en heldagsutbildning i kris och medmänskligt stöd. Ska bli intressant.  Nä, lunch var det. Sen fortsatt läsande/skrivande.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Halloj tjejen!
Grattis till lägenheten och samboskapet får man väl lov att säga! :)Skönt att få en större lägenhet.. det skulle jag också vilja ha. Du, vad är det för utbildning du går på röka korset? Är det något volontär-aktigt eller så? Kramkram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback